بلاگ

6 روش تضمینی باز کردن قفل درب بدون کلید-آموزش صفر تا صد

باز کردن قفل درب بدون کلید

باز کردن قفل درب بدون کلید، گم کردن یا جا گذاشتن کلید یکی از رایج ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر فردی اتفاق بیافتد. در زمان هایی که فرد خیلی عجله دارد ممکن است کلید خود را در داخل منزل  یا محل کار خود جا میگذارد و در زمان برگشت متوجه این موضوع شود. باز کردن درب در مواقعی که شما کلید خود را جا گذاشته اید و عجله دارید یک کار سخت و دردسر سازی می‌باشد.

حتی اگر بخواهید از یک کلید ساز هم کمک بگیرید، باید چند ساعتی منتظر این فرآیند باشید. در ادامه متن ما روش های تضمینی و سریع برای باز کردن درب منزل و قفل بدون داشتن کلید ارائه می‌دهیم. برای مشاهده انواع متنوعی از قفل کتابی، قفل آویز و … به سایت قفل گیرا مراجعه کنید تا محصولات را با قیمت و مشخصات کامل دیدن فرمایید.

تکنیک های باز کردن قفل درب بدون کلید

باز کردن درب منزل بدون داشتن کلید یک کار دشوار و زمان بر میباشد. مخصوصا در زمان هایی که شما برای رفتن به منزل یا محل کار خود عجله دارید. باز کردن درب منزل با کمک برخی چیزهایی مانند سنجاق قفلی، کارت اعتباری و چاقو که در دسترس هستند امکان پذیر می‌باشد. در اینجا چند ترفند برای باز کردن قفل و درب بدون کلید در مواقع ضروری که مفید میباشد بیان می‌کنیم. همچنین ما در مقاله چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم، از نحوه باز کردن قفل کتابی، امنیت قفل کتابی و دیگر عناوین صحبت کرده‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • استفاده از سنجاق قفلی

یکی از ساده ترین ترفند هایی که احتمالا برخی از افراد با آن آشنا هستند استفاده از سنجاق قفلی برای باز کردن قفل درب بدون کلید می‌باشد. البته باید این نکته را در نظر بگیرید این ترفند برای قفل های قدیمی امکان پذیر میباشد. برای انجام دادن این کارشما نیاز به سنجاق قفلی یا در صورت دسترس نبودن آن به یک گیره کاغذی احتیاج دارید.

بیشتر بخوانید
قفل هتلی چیست؟معرفی بهترین قفل مناسب هتل+مزایا و معایب

سنجاق قفلی یا گیره کاغذی را به صورت L انگلیسی دربیاورید، سنجاق را در داخل قفل وارد کنید و آن را ثابت نگه دارید و سپس ابزار دوم را وارد  قفل کنید و تکان دهید که درب باز شود و تا زمانی که شما صدای باز شدن قفل درب بشنوید و در واقع سنجاق یا گیره اول به عنوان اهرم و دومی به عنوان باز کننده قفل استفاده میشود.

  • استفاده از چاقو

چاقو یکی از ابزارهایی میباشد که ممکن است در دسترس همه قرار گرفته باشد تا در مواقع اضطراری با استفاده از چاقو برای باز کردن قفل درب بدون کلید استفاده کنید. به این گونه عمل میکنید که ابتدا چاقو را بین چارچوب درب فرو میکنید و آن را به سمت زبانه قفل حرکت میدهید. هنگامی انجام دادن این کار کمی به درب فشار وارد میکنید، اگر شما فشار زیادی به قفل و درب وارد کنید شاید احتمال آسیب رساندن به قفل ایجاد شود.

اینقدر این کار را با فشار زیاد انجام میدهید و با که قفل درب باز شود. اگر فکر میکنید با انجام دادن این کار به قفل درب آسیب میرسانید بهتر است که این کار را انجام ندهید. درصورت در دسترس بودن سنجاق قفلی این کار را با سنجاق قفلی امتحان کنید و اگر امکان این کار را هم نداشتید بهترین کار تماس با کلید ساز میباشد.

6 روش تضمینی باز کردن قفل درب بدون کلید

  • استفاده از کارت اعتباری

یکی از رایج ترین ترفندها برای باز کردن درب و قفل بدون کلید استفاده از کارت اعتباری میباشد. زیرا که یک وسیله ای است که در دسترس همه میباشد. باید ابتدا بررسی کنید که درب قفل نیست چون اگر درب قفل باشد نمی‌توانید از این روش استفاده کنید. زمانی که مطمئن شدید که درب قفل نشده است مانند استفاده از چاقو، کارت اعتباری را بین چارچوب درب قرار دهید و به سمت زبانه قفل بکشید، این کار را تکرار کنید تا صدای شنیدن قفل را بشنوید.

  • درآورن کامل قفل

برای باز کردن درب بدون داشتن کلید تکنیک های زیادی را میتوانید امتحان کنید با توجه به توانایی های شما و ابزاری که در دسترس شما میباشد میتوانید بهترین ترفند را انتخاب کنید. درآوردن یا از جا کندن کامل قفل البته برای استفاده از این روش باید ابزارهایی را فراهم کنید که شاید کار را سختی باشد. این کار نیاز به مهارت و تمرین زیاد دارد. باید این کار را چندین بار تمرین کنید، به گونه ای قفل درب از جا در بیاورید که به قفل و درب آسیبی وارد نشود. بهترین گزینه در این شرایط کمک گرفتن از قفل ساز میباشد.

  • استفاده از کلید برآمده

یکی از روش های باز کردن درب بدون کلید استفاده از کلیدهای است که تقریبا کلیدهای ویژه محسوب میشوند برای باز کردن قفل هایی است که مبتنی بر پین طراحی شده اند.  پشته های کلید را بر روی پین های مخصوص فشار دهید یا ابزار مورد نظر را داخل یک کلید قرار میدهید و سپس یک یا چند پین با استفاده از یک آچار آلن یا خلال دندان ضربه میزنید. این کاربه شما این امکان را میدهد که بدون استفاده از کلید قفل درب را باز کنید. در مواقع اضطراری و زمانی که قفل درب منزل شما مبتنی بر پین باشد تنها گزینه استفاده از کلید بر آمده میباشد.

بیشتر بخوانید
مقایسه قفل گیرا با دیگر برند‌ ها🔒بهترین قفل دنیا را بشناسید!

تکنیک های باز کردن قفل درب بدون کلید

  • استفاده از پیچ گوشتی

شاید ساده ترین راه برای باز کردن درب منزل خود بدون داشتن کلید استفاده از پیچ گوشتی میباشد. اگر درب منزل شما قدیمی باشد میتوانید با استفاده از پیچ گوشتی پیچ های درب که قابل مشاهده هستند را باز کنید. بررسی کنید که قفل شما دارای چه نوع پیچ هایی میباشد و پس از مشاهده کردن آن پیچ ها را باز کنید و قفل شما کاملا درمی آید. اگر فکر میکند مهارت لازم برای انجام دادن این ترفند را ندارید و احتمال آسیب رساندن به قفل را میدهید بهتر است خودتان این کار را انجام ندهید و از یک قفل ساز کمک بگیرید.

سخن نهایی

گم کردن یا شکستن کلید در قفل ها یک اتفاقی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. البته برای افرادی که هنوز از قفل های سنتی برای درب منازل یا محل خود کار استفاده میکنند. صنعت قفل سازی رو به پیشروی و تکامل است با تولید و ساخت قفل های هوشمند و رمز دار(مراجعه به قفل رمزدار) بدون کلید دیگر نگران گم کردن یا جا گذاشتن کلیدهای خود نباشید با خیال آسوده از منزل خارج میشوید. برای مطاله بیشتر راجب قفل های هوشمند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله قفل هوشمند چیست را مطالعه فرمایید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *