بلاگ

بهترین سیستم امنیتی مغازه

بهترین سیستم امنیتی برای مغازه

همانطور که می‌دانید، امروزه شاهد سرقت‌های زیادی از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها هستیم که به یکی از دغدغه‌های خیلی از صاحبان مغازه‌ها تبدیل شده و مشکلی جدی را بوجود آورده است. شما باید برای این مشکل و تأمین امنیت مغازه‌تان از بهترین سیستم امنیتی برای مغازه استفاده کنید. در این مطلب از سایت قفل گیرا به طور کامل در خصوص معرفی انواع سیستم‌های امنیتی و… آشنا خواهید شد. هم چنین جهت  قفل گیرا و قفل کتابی گیرا و قفل آویز گیرا می توانید با ما در تماس باشید.

خرید قفل کتابی گیرا

چرا باید از سیستم‌های امنیتی مغازه استفاده کرد؟

سیستم‌های امنیتی و حفاظتی، تجهیزاتی هستند که برای تأمین امنیت و حفاظت از افراد، اموال و مغازه‌ها و دیگر اماکن استفاده می‌شوند که در بخش فروشگاهی و مغازه برای جلوگیری از سرقت‌اشیا و بروز اتفاقات ناخوشایند بسیار کاربرد دارند. همه سیستم‌های امنیتی دارای تجهیزاتی یکسانی نیستند و شما باید طبق شرایط کاری خود از سیستم مخصوص خود استفاده کنید. از آنجایی که احتمال سرقت همیشه هست، ولی گاهی این سرقت‌ها برای صنف‌هایی مانند طلا و جواهر فروشی‌ها به دلیل داشتن‌اشیا قیمتی‌یشتر می‌شود، از این رو دیگر هیچ نگرانی از بابت سرقت یا هر اتفاق دیگر را ندارید.

بیشتر بخوانید
طرز کار قفل چیست؟نحوه کارکرد انواع قفل ها🔒

بیشتر بخوانید : آشنایی با روش های تعمیر قفل کتابی 

انواع سیستم‌ امنیتی را بشناسید!

سیستم‌های امنیتی دو وظیفه مهم و کلی دارند که هم باید سرقت یا ورود ناخواسته افراد را اطلاع دهند و هم باید مانع ورود سارقان به داخل فروشگاه‌ها شوند. به همین علت آن‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

  • گروه اول سیستم‌های امنیتی کشف و اعلام سرقت هستند که آژیر اعلام خطر دارند.
  • گروه دوم سیستم‌هایی که از ورود سارقان جلوگیری کرده مانند قفل شیشه سکوریت که بر روی درب‌های شیشه‌ها برای امنیت بیشتر نصب می‌شوند.

شما برای دور نگه داشتن سارقان و بالا بردن ایمنی مغازه خود می‌توانید از انواع سیستم‌های امنیتی طبق نیاز خود استفاده کنید که در ادامه بهترین سیستم امنیتی برای مغازه را با هم بررسی می‌کنیم:

هوشمند‌سازی مراکز تجاری و اداری

  • دوربین مدار بسته

یکی از مهمترین محصولات امنیتی دوربین‌های مداربسته که نزدیک درب ورودی یا داخل فروشگاه‌ها نصب می‌شوند برای شناسایی سارقان شناخته شده‌اند و تمامی اتفاقات و همچنین ورود و خروج افراد را لحظه به لحظه به صورت شبانه روزی ضبط می‌کنند. به طور کلی دو نوع دوربین مدار بسته وجود دارد. نوع اول برای محیط داخل مغازه‌هاست که از دوربین مداربسته دام استفاده می‌شود و نوع دیگر برای محیط‌های بیرونی مناسب است و برای فضای بیرون از مدل دوربین مدار بسته بولت خریداری می‌کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر مقاله قفل استخری چیست را مطالعه کنید.

دوربین‌های بولت به خاطر داشتن ساختار بدنه محکم، مقاوم در برابر باد، باران و گرد و غبار مناسب محیط‌های بیرونی هستند. همچنین از دوربین‌های مداربسته برای محیط‌هایی مثل قسمت ورودی فروشگاه، داخل انبار، صندوق، قفسه‌ها، پشت به مشتری و به سمت فروشنده، پشت به فروشنده و به سمت مشتری، فضای بیرونی فروشگاه اشاره نمود. اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که دوربین‌های مدار بسته به تنهایی برای حفاظت از مغازه شما کافی نیست، و در کنار آن باید از دیگر سیستم‌های امنیتی برای حفاظت بیشتر استفاده کنید.

بیشتر بخوانید
قفل هوشمند چیست؟ویژگی و مزیت های قفل هوشمند

مرتبط بخوانید : نحوه روغن کاری قفل برقی

نکات مهم خرید دوربین‌ مدار بسته

هنگام خرید دوربین‌های مداربسته باید نکاتی را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین خرید را داشته باشید. مانند:

  1. خرید دوربین مدار بسته HDیا IP
  2. تعداد دوربینی و نوع دوربینی که قصد نصبش را دارید.
  3. ویژگی‌های دوربین مدار بسته( رزولوشن، لنز، کیفیت ضبط تصاویر و صدا‌ها و… )
  4. توجه به محل نصب، برق و اتصال، برند سازنده، گارانتی محصول

کیفیت دوربین‌ مدار بسته

از لحاظ کیفیتی دوربین باید متناسب با شغل و محیط کاری خود اقدام به خرید کنید. مثلاً دوربین مدار بسته یک طلافروشی با یک سوپرمارکت با هم تفاوت دارند. اگر شغل شما به گونه‌ای است که باید حتماً کنترل از راه دور داشته باشید باید از دوربین‌های نوع آی پی خرید کنید. یا ساختار مغازه امکان سیم کشی ندارد، از مدل دوربین مدار بسته بی‌سیم استفاده کنید. این دوربین‌ها تحت شبکه دوربین‌های مدار بسته آی پی می‌باشند و با کمک اتصال به مودم قابلیت دسترسی دارند.

قیمت دوربین‌ های مداربسته برای مغازه

قیمت دوربین‌های مداربسته به فاکتور‌های مختلفی بستگی دارند. اغلب دوربین‌های آنالوگ یا شرکت‌های سازنده‌ای که معروف نیستند در مقایسه با برند‌های معروف قیمت ارزان‌تری دارند. اگر بابت هزینه خرید مشکلی ندارید، حتماً از برند‌های معتبر و معروف اقدام به خرید کنید.

قیمت دوربین‌های مداربسته برای مغازه

  • سنسور‌ حرکتی

یکی دیگر از بهترین سیستم امنیتی برای مغازه، سنسور‌های حرکتی هستند که اغلب داخل مغازه یا جلوی درب ورودی نصب می‌شوند و حرکت افراد را تشخیص می‌دهند. در صورتی که درب یا پنجره فروشگاه شما به زور باز شود، آژیر هشدار این سنسور‌ها فعال می‌شوند که در ساخت آن‌ها از فناوری میدان مغناطیسی استفاده شده است که تا حدی امنیت خوبی برای مغازه شما دارد.

  • خرید قفل دیجیتال برای امنیت بیشتر

قفل‌های دیجیتال یکی از دیگر از انواع سیستم امنیتی هستند که به راحتی می‌توان ورود و خروج افراد را کنترل کرد. قفل‌های دیجیتال موجود در بازار متنوع هستند و شما طبق نیاز خود اقدام به خرید کنید و بیشتر این قفل‌ها ضد سرقت، ضد حریق در صورت مشاهده علائم دود یا افزایش دما، ضد ضربه، مجهز به قفل کودک و امکان قفل با ریموت یا تلفن همراه هستند و قفل‌های دیجیتال از نظر ساختار بدنه و اسکلت شبیه قفل‌های مکانیکی هستند، مانند قفل اثرانگشتی، رمزدار، کارتی که دسترسی برای افراد مشخص شده است.

بیشتر بخوانید
انواع قفل موتور سیکلت ضد سرقت و ضد اسید

ورودی‌های مناطق ممنوعه باید دارای در‌های امنیتی طراحی شده برای مغازه‌ها باشد. این درب‌ها دارای استحکام و دوام برای مقاومت در برابر تهدیدات و مقاومت در برابر حجم بالای ورود مشتری و استفاده مداوم با حداقل تعمیر و نگهداری هستند. بهترین قفل برای درب‌های امنیتی مغازه‌ها از فناوری الکترونیکی یا الکترومغناطیسی برای به حداکثر رساندن امنیت استفاده می‌کند. قفل‌های مغناطیسی از قفل‌های سنتی ایمن‌تر هستند و همچنین می‌توانند فرصت بیشتری برای ادغام با سیستم امنیتی فروشگاه‌های بزرگتر ارائه دهند.

در خرید قفل‌ های دیجیتال یا هوشمند باید به نکاتی توجه کنید مثل:

  • نوع و قدرت عمر باتری قفل
  • انواع دسترسی‌های مجاز قفل
  • روش ارتباطی قفل به داشتن قابلیت اتصال به موبایل
  • قابلیت تنظیم تعداد دسترسی برای کاربران
  • ویژگی و قابلیت دیگر قفل
  • سیستم‌ اعلام سرقت

از جمله تجهیزات نظارتی و امنیتی سیستم‌های اعلام سرقت می‌باشند که در فروشگاه‌ها قابل نصب هستند و می‌توان در هر ساعت از شبانه روز کاری یا غیرکاری از آن‌ها استفاده کرد. این سیستم‌ها با داشتن حسگر‌های هوشمند قابلیت تشخیص حرکت افراد را دارد و با اعلان هشدار به دستگاه مرکزی، صدای آژیر فعال می‌گردد.

مزایای استفاده از سیستم‌ امنیتی برای مغازه

استفاده از بهترین سیستم امنیتی برای مغازه مزایایی دارد که یکی از مهمترین نکات هنگام خرید توجه به کیفیت و مقاومت بالای این سیستم‌ها در برابر خطرات احتمالی است. شما با کمک این سیستم‌ها برای داشتن امنیت بالا در هر مکانی می‌توانید آرامش خاطر را برای خود داشته باشید. اگر سیستم امنیتی را در فروشگاه نصب کرده‌اید، مطمئن شوید که یکپارچگی آسان با هر سیستم جدیدی که قصد پیاده‌سازی آن را دارید پشتیبانی می‌کند. مهمترین ویژگی‌های سیستم‌های امنیتی برای مغازه‌ها شامل موارد زیر است:

  • قابلیت نصب راحت و آسان و بدون خرابی
  • قابلیت کنترل و دسترسی از راه دور
  • افزایش امنیت و آرامش برای صاحبان مغازه‌ها و…
  • حفاظت و مراقبت دائمی
  • جلوگیری از ورود سارقین
  • حفظ حریم شخصی افراد
  • قابلیت گزارش‌گیری
  • کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری
  • کارکنان فروشگاه می‌توانند با تماشای خریداران به جای جلوگیری از دزدی مغازه بر فروش تمرکز کنند.
  • بازگشت سرمایه عالی است. کاهش انقباض، شمارش بهتر و دقیق‌تر در انبارداری از اثرات اصلی نصب سیستم امنیتی فروشگاه است.
  • خرده فروشان خیالشان راحت است که کالا‌های فروشگاهشان امن است.
بیشتر بخوانید
چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟

هوشمند‌ سازی مراکز تجاری و اداری

با پیشرفت تکنولوژی و صنعت، تمامی جنبه‌های زندگی به سمت هوشمند شدن می‌رود که این روی محیط زندگی و لوازم خانگی تأثیر گذاشته است. برای هوشمند ساز مراکز تجاری و اداری از سیستم‌های مختلفی استفاده می‌شود که با کمک آن‌ها می‌توانید امنیت، دمای، تهویه و روشنایی محل خود را کنترل کنید. یکپارچه‌سازی این سیستم‌ها می‌تواند هزینه‌های جانبی مانند مصرف انرژی یا پول شما را کاهش دهد و باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های صاحبان فروشگاه‌ها گردد.

جمع‌ بندی

بهترین شکل امنیت فروشگاه‌ها، پوشش جامعی از فضای داخلی و خارجی فروشگاه است. سیستم امنیتی مناسب همچنین باید پوشش دقیق‌تری از آسیب‌پذیرترین مناطق مانند ورودی‌ها، در‌ها و پنجره‌های خارجی، اتاق‌های انبار، صندوق‌ها، محل‌های بارگیری یا مناطقی از طبقه مغازه را که محصولات با ارزش بالا در معرض نمایش هستند، ارائه دهد. صرف نظر از اندازه یا مکان فروشگاه شما، سیستم‌های امنیتی که انتخاب می‌کنید باید ایمنی را به حداکثر برسانند و از ضرر، آسیب یا سایر مسائل جلوگیری کنند، از کارکنان محافظت کنند و محیطی را در فروشگاه حفظ کنند که بهترین تجربه مشتری را تضمین کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *