بلاگ

انواع قفل درب چوبی

انواع قفل درب چوبی

درب‌ های چوبی معمولا برای ورودی‌های درب منزل استفاده می‌شوند که در انواع مختلفی ساخته می‌شود و قفل‌های متفاوتی وجود دارد که می‌توان آن‌ها را برروی درب‌های چوبی نصب کرد. استفاده از قفل‌های که دارای کیفیت بالایی هستند باعث امنیت بیشتر منازل شما می‌شوند. در حالی که اقدامات امنیتی پیشرفته، از جمله فناوری‌های مانند قفل هوشمند درب، قفل‌های دیجیتال و غیره در حل افزایش هستند، اهمیت قفل‌های سنتی و خوش ساخت و نصب شده را نمی‌توان نادیده گرفت. قفل معمولی و قفل دیجیتال پرکاربردترین قفل‌های درب چوبی منازل می‌باشند این نوع قفل‌ها توسط برندهای مختلف تولید می‌شوند ودربازار عرضه می‌گردند. برای خرید قفل با کیفیت و کمترین قیمت به فروشگاه قفل گیرا مطالعه کنید.

قفل درب چوبی چیست؟

قفل درب یک وسیله امنیتی برای منازل می‌باشد که در دو نوع دیجیتال و مکانیکی تولید می‌شود. بهترین قفل درب چوبی از تلفیق چندین قطعه الکترونیکی و فیزیکی تشکیل می‌شود، که نتیجه آن امنیت و حفاظت از منازل می‌باشد.درب‌های موجود در ساختمان مانند درب‌های سرویس بهداشتی، حمام قفل‌های درب‌های چوبی هستند که معمولا کلید خور ندارند. قفل‌های درب چوبی یکی از پرفروش‌ترین قفل‌های درب هستند چرا که یکی از مکانیزم‌های لازم برای انواع درب چوبی قفل درب چوبی می‌باشد.

{ پیشنهاد می‌کنیم مقاله قفل درب آهنی چیست را نیز بخوانید.}

بیشتر بخوانید
آموزش نصب انواع قفل درب

قفل درب چوبی چیست؟

بهترین قفل درب چوبی

بهترین قفل درب چوبی قطعا قفلی است که از نظر حریم خصوصی و امنیت بهترین محافظت را برای خانه شما ارائه دهد. ایمن‌ترین قفل برای درب‌های چوبی، قفل سیفتی است که یک نوع قفل مکانیکی می‌باشد و بسیار پرکاربرد است به دلیل مکانیزم خاصی که دارند. در بین قفل‌های مکانیکی بهترین قفل‌های درب چوبی محسوب می‌شوند. قفل دستگیره‌ای رایج‌ترین نوع قفل درب است و اغلب در فضاهای مسکونی نصب می‌شود.

این‌ها به عنوان منبع اصلی امنیت برای بیشتر درب‌ها عمل می‌کنند. سیلندر قفل به جای در روی دستگیره قرار دارد و به همین دلیل توصیه کارشناسان به هیچ وجه برای امنیت در درب‌های خارجی استفاده نشود. با این حال، این‌ها برای استفاده در درب‌های داخلی عالی هستند. هنگام خرید مجموعه کامل دستگیره، مهم است که اطمینان حاصل شود که دستی و پشتی مناسبی دارد. از مزیت قفل‌های دستگیره‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آن‌ها دارای سیستم امنیتی و حفاظتی قوی هستند.
  • امنیت و حفاظت بالای آن ورود سارقین به منزل را غیرممکن کرده است.
  • باز و بسته شدن آن بسیار آسان است، که آن را بسیار محبوب می کند.

انواع قفل درب چوبی

قفل چوبی به انواع مختلفی نظیر:

  • قفل کلیدی

از قفل‌های کلیدی بیشتر برای درب‌هایی که اهمیت کمتری نسبت به درب‌های دیگر دارند استفاده می‌شوند، این نوع قفل احتیاجی به سیلند یا مغزی ندارد و کلیدی که برای این قفل است بیشتر میله ای شکل می‌باشد.

  • قفل سوئیچی

از قفل‌های سوئیچی برای درب حیاط منازل یا درب‌های ورودی ساختمان استفاده می‌شود. قفل سوئیچی سیلند خور هستند، به همین دلیل این نوع قفل‌ها از لحاظ امنیت بالاتر از قفل‌های کلیدی می‌باشند و استفاده از آن‌ها راحت‌تر است.

  • قفل ضد سرقت

قفل‌های ضد سرقت از زبانه‌های لوله‌ای شکل استفاده می‌کنند که این زبانه‌ها به صورت سه تایی( سه لول) یا چهارتایی(چهار لول) هستند. جنس قفل‌های ضد سرقت بیشتر از آهن می‌باشد و جنس زبانه‌های لوله‌ای از آهن سخت‌کاری ساخته شده است. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر راجب قفل های ضد سرقت هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین قفل ضد سرقت و ضد اسید را بخوانید.

  • قفل سرویس

قفل‌های سرویس همان‌طور که از اسمشان مشخص است قفل‌هایی هستند که برای درب سرویس بهداشتی و حمام استفاده می‌شوند این نوع قفل‌ها اصلا قسمت کلید خود ندارند و  دارای یک سوراخ که به آن میل چهارسو گفته می‌شود که اهرم دستگیره در داخل آن قرار می‌گیرد.

  • قفل کمکی

قفل‌های کمکی در دو مدل تولید می‌شوند، سیلند دار و بدون سیلندر که این نوع قفل‌ها دارای زبانه‌ای میله‌ای شکل است به صورت سه لول، چهار لول، دو لول هستند. کلید این قفل درب چوبی به صورت چهار پر می‌باشد. این نوع قفل در بالای چهارچوب درب ورودی قرار می‌گیرند و قفل‌های ضد سرقت در وسط چهارجوب درب قرار میگیرند به همین علت به این قفلها قفل‌های کمکی گفته می‌شود.

بیشتر بخوانید
دلایل باز نشدن قفل آویز چیست؟نحوه تعمیر آن

تاریخچه قفل درب چوبی

تاریخچه قفل درب چوبی

حفاظت از جان و مال و درامنیت، آرامش زندگی کردند نیاز همه انسان‌ها از گذشته تا به امروز بوده است، که حتی گذشتگان به طور ذاتی به این مسئله توجه داشتند. به همین جهت برای امنیت از منازل یا حفاظت از اشیاء با ارزش خود وسیله‌ای به نام قفل را ساختند. قفل‌ها در زمان‌های مختلف ساختار و شکل‌های متفاوت و گوناگونی داشتند و از جن‌سهای متفاوت مانند چوب و فلز ساخته می‌شدند. همین‌طور انواع مختلف قفل‌ها با کلید مخصوص یا به روش‌های دیگر باز می‌شدند.

{ اگر علاقه‌مند هستید تا درباره ی تاریخچه قفل و کلید نیز بدانید، روی لینک مقاله کلیک کنید.}

در قرن سوم پس از میلاد رومی‌های مبتکر شروع به تولید قفل درب‌های تماما فلزی کردند. قبل از آن تمام قفل‌ها به طور کامل یا جزئی از قفل‌ها  از مواد چوبی ساخته می‌شدند. اگرچه کلیدها می‌توانستند از برنز یا آهن باشند. قفل‌های چوبی تا قرن دوم در بخش‌های بزرگ اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفتند. سه نوع قفل درب چوبی وجود دارد. قفل‌های استوانه ای شکل سنجاقی، قفل پیچ مهره کشویی و قفل با کلید.

تاریخچه قفل درب چوبی

نکات لازم جهت خرید قفل درب چوبی

دور از حقیقت نیست که خانه‌ها همیشه مورد سرقت قرار می‌گیرند در حالی که راه‌های زیادی برای حفاظت از منازل وجود دارد. یکی از مهمترین آنها نصب یک قفل خوب و مناسب برروی درب خانه است اما با وجود بسیاری ازقفل‌های مختلف در بازار انتخاب قفل مناسب برای نیازهای ما دشوار است. در این‌جا ما نکات لازم در مورد نحوه انتخاب بهترین قفل را بیان می‌کنیم:

  • نوع درب مورد نظر
بیشتر بخوانید
قفل هوشمند بهتر است یا قفل دیجیتال؟

نوع درب  یا درب‌هایی که دارید را در نظر بگیرید و مطابق با آن‌ها قفل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • جنس قفل

به جنس قفل دقت نمایید. قفل‌ها از مواد مختلفی از جمله برنج، فولاد و روی ساخته می‌شوند هر ماده و جنس دارای مزیت‌ها و معایبی می‌باشد. بنابراین مهم است که چه نوع قفل با جنسی را انتخاب می‌کنید که با نیازهای شما مطابقت داشته باشد.

  • اندازه قفل

فاکتور مهمی که باید در نظر بگرید اندازه قفل می‌باشد. قفل درب‌ها در اندازهای مختلفی وجود دارند بنابراین مطمئن شوید که یکی از آن‌ها را مناسب با درب خود انتخاب کنید.

  • سبک قفل

وقتی صحبت از قفل درب‌های چوبی می‌شود، سبک‌های مختلفی برای انتخاب وجود دارد، از قفل‌های سنتی گرفته تا طرح‌های مدرن تر، باتوجه به نیازها و سلیقه خود سبک قفلی را انتخاب کنید که مطابقت داشته باشد.

  • قیمت و گارانتی

قیمت قفل‌ها متفاوت می‌باشد با توجه به مدل، برند و سبکی که شما انتخاب می‌کنید قیمت آنها متفاوت است و هر برند با توجه به سازنده آن شرکت گارانتی متفاوتی را ارائه می‌دهند.

  • از برند معتبر خرید کنید.

سعی کنید هنگام خرید قفل درب چوبی از شرکت‌ها و برندهای معتبر مانند قفل گیرا خریداری نمایید که کیفیت بالایی دارند.

  • نصب قفل

زمانی که شما قفل دلخواه و متناسب با نیاز خودتان را خریداری کردید سعی کنید از متخصصین این کار برای نصب قفل کمک بگیرید تا به درستی قفل چوبی منزل شما را نصب نمایند.

خرید از قفل گیرا

صنایع قفل گیرا به عنوان اولین تولید کننده قفل آویز و کتابی توسط مرحوم فرج الله بهنام پور در سال 1337 تاسیس گردیده است که اولین کارخانه ساخت قفلهای گیرا و کتابی در ایران میباشد. این شرکت با توجه به برندی که دارد و چهره به نام در ایران باکیفیت ترین و بهترین متریال برای تولید قفلهای گیرا و کتابی خود استفاده میکند. میتوانید با خیال راحت و آسوده از این برند قفل گیرا خریداری نمایید.

بیشتر بخوانید
قفل آویز چیست+انواع قفل آویز که قبل از خرید باید بشناسید!
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “انواع قفل درب چوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *