بلاگ

قفل درب آهنی چیست؟

قفل درب آهنی

قفل درب آهنی قفلی است شبیه به قفل درب چوبی و دارای زبانه ثابت یا متحرک می‌باشد که به آن سلیندر (توپی) می‌خورد و دارای دستگیره است. جنس قفل درب آهنی برنجی یا نیمه برنجی است و زبانه آن از سرب تشکیل شده است. از قفل درب آهنی برای درب‌های تراس یا انباری استفاده می‌کنند. پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین قفل درب آهنی برای درب حیاط می‌باشد. برای هر درب باتوجه به مدل و کاربرد آن درب قفل‌های متناسب نصب می‌شود. برای خرید قفل در انواع متفاوت مانند قفل آویز، قفل کتابی، قفل وسایل نقلیه و.. با بهترین قیمت و کیفیت به سایت قفل گیرا مراجعه کنید.

انواع قفل درب آهنی

مهمترین مسأله‌ای که برای افراد ایجاد می‌شود بحث امنیت مغازه و خانه آن‌ها می‌باشد. برای آرامش و رفاه بیشتر بهتر است که برای درب‌های مغازه، تراس منازل و انباری، قفل‌هایی به کار برده شود که امنیت بالایی دارند. قفل‌ آهنی دارای انواع مختلفی می‌باشند که برای انواع درب‌های آلومینیومی، فلزی و آهنی استفاده می‌شوند.البته امروزه این نوع قفل ها کابرد کمتری را نسبت به قفل های هوشمند دارند، گر دئست دارید راجب قفل هوشمند اطلاعاتبیشتری را کسب کنید، مقاله قفل هوشمند چیست را مطالعه فرمایید.

برای هر درب برحسب اندازه و کاربردی که دارد باید قفل متناسب به آن استفاده کرد. قفل آهنی درب حیاط یکی از پرفروش‌ترین محصولات می‌باشد. از قفل‌های آهنی می‌توان به قفل درب تراس، قفل درب مغازه، قفل درب انباری و درب آهنی ضد سرقت اشاره کرد. چند نوع از قفل‌ های درب آهنی و کاربرد آن‌ها را در ادامه مطلب توضیح داده می‌شود.

بیشتر بخوانید
قفل هوشمند چیست؟ویژگی و مزیت های قفل هوشمند

قفل-آهنی-درب-تراس

  • قفل آهنی درب تراس

جنس این نوع قفل درب آهنی معمولاً از آهن ساخته می‌شود. قفلی که در آن به کار برده می‌شود قفل سوئچی که با عرض کم و پهنای مناسب ساخته شده است. سایز قفل آهنی برای درب تراس معمولا 2.5 یا 3.5 سانتی‌متر ساخته می‌شود. گاهی اوقات از قفل‌های شاخ دار برای درب‌های تراس استفاده می‌کنند که خیلی مناسب و با کیفیت نمی‌باشد. نوع قفل و دستگیره به کار رفته شده در قفل‌های آهنی درب تراس با قفل‌های پارکینگ و درب‌های ورودی متفاوت می‌باشد.

  • قفل آهنی درب حیاط

از آنجایی که قفل‌های در حیاط اهمیت بسیاری دارند، باید با کیفیت‌ترین متریال و جنس را انتخاب کنید. قفل‌های آهنی درب حیاط داخلشان یک فنر دارند که باید با کیفیت باشد. زمانی که فنر داخل قفل مرغوب و مناسب استريا، باز و بسته کردن درب حیاط راحت‌تر صورت می‌گیرد. این نوع قفل‌ها مغزی ندارند و باید برای آن‌ها جداگانه مغزی تهیه کرد و دارای انواع 3.5 ،4.5و 2.5 سانتی‌متر می‌باشند که متناسب با درب حیاط یکی از آن‌ها نصب می‌شود. ما در مقاله بهترین قفل درب حیاط ضد سرقت، از انواع مختلف قفل مناسب درب حیاط برای شما عزیزان ارائه کرده‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • قفل سوئچی درب آهنی

استفاده از قفل‌ سوئچی درب آهنی این امکان را به شما می‌دهد که درب‌ها را به راحتی باز و بسته کنید. قفل‌های سوئچی از دو اهرم تشکیل شده‌اند که یک اهرم بلند هدایت‌کننده که نوع حرکت آن‌ها کشویی می‌باشد. جنس اکثر آن‌ها از فلز ساخته شده است که مقاومت بالایی دارد. برخی اوقات جنس قفل درب آهنی ازفلز برنج ساخته می‌شود که در برابر آسیب‌های فیزیکی، گرما و سرما مقاوم هستند. قفل‌های سوئچی قابلیت نصب بر روی درب‌های چوبی را دارند.

بیشتر بخوانید
انواع قفل فرمان در بازار-بهترین قفل برای انواع خودرو ها

قفل-سوئچی-درب-آهنی

قیمت قفل درب آهنی

زمانی که شما قصد خرید قفل‌ درب آهنی را دارید باید به این نکته توجه کنید چه نوع قفل در چه سایزی برای درب شما مناسب است، حتماً به تمام ویژگی‌های قفل دقت نمایید تا مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. قیمت قفل در آهنی با توجه به جنس، طول عمر و متریال به کار برده شده در آن‌ها متفاوت می‌باشد. از آنجایی که قفل یک وسیله‌ای که شما نمی‌خواهید مرتب و هر روز آن را تعویض نمایید و همین طور قفل‌های آهنی درب حیاط، تراس محافظ مال شما هستند نقش آن‌ها بسیار حائز اهمیت می‌باشد پس بهتر است باکیفیت‌ترین و بهترین برند را خریداری کنید.

نکات مهم هنگام خرید قفل درب آهنی

یکی از مهمترین نکات هنگام خرید قفل‌های درب چه چوبی و چه آهنی، نوع زبانه به کار رفته شده در قفل است که از دو نوع متریال ساخته می‌شوند: سربی و برنجی. هنگام خرید قفل درب به این نکته توجه کنید که قفل دارای استحکام بالا، خوردگی یا ساییده شدن به علت طولانی ماندن در مغازه یا عدم استفاده نداشته باشد وهمین طور به عدم زنگ زدگی اشاره کرد.

قفل‌هایی که از جنس برنج ساخته شده‌اند به راحتی در قرار گرفتن در محیط‌های مرطوب زنگ نمی‌زنند پس هنگام خریدن قفل با توجه به محل زندگی که شما ساکن هستید و متناسب به کاربرد قفل به این نکته توجه کنید معمولاً از قفل‌های زبانه برنجی در جا‌های مرطوب کشور مثلاً شمال بیشتر استفاده می‌کنند.

نصب و تعمیر قفل‌ درب آهنی

از دغدغه‌های بیشتر افراد می‌توان به تعمیر قفل‌های آهنی اشاره کرد، خیلی‌ها باتوجه به قدمت ساختمان مسکونی که در آن زندگی می‌کنند طول عمر قفل‌های آن‌ها بسیار بالا می‌باشد که مرتب یا خراب می‌شوند یا اینقدر قدیمی هستند که باید تعویض کنند.

بیشتر بخوانید
10 روش در آوردن کلید شکسته از قفل چیست؟معرفی بهترین روش ها

دیگر مشکلات استفاده از قفل‌های قدیمی شکسته شدن کلید در قفل می‌باشد که باید سیلندر قفل را دربیاورید که با استفاده از سیم مفتولی کلید را خارج کنید. برای اطلاع بیشتر از درآوردن کلید شکسته داخل قفل می‌توانید به مقاله(۱۰ روش درآوردن کلید شکسته داخل قفل ) مراجعه نمایید. نصب قفل‌های درب آهنی بسیار ساده می‌باشد و در کوتاه‌ترین زمان می‌توانید آن‌ها را نصب کنید.

1 دیدگاه در “قفل درب آهنی چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *