بلاگ

قفل هوشمند چیست؟ویژگی و مزیت های قفل هوشمند

قفل هوشمند چیست؟

از آنجایی که قفل‌ های سنتی امنیت پایینی دارند و هرکسی قادر به باز کردن آن است، با پیشرفت تکنولوژی، قفل‌های هوشمند با کارایی بالا و امنیت بیشتر طراحی شده‌ اند. قفل هوشمند یک دستگاه قفل الکترونیکی و مکانیکی می‌باشد که به صورت بی‌سیم و با تأیید هویت کابران مجاز باز می‌شود. در خانه‌هایی که قفل‌های هوشمند دارند به صاحبخانه اجازه می‌دهد بدون نیاز به کلید که روش سنتی می‌باشد وارد خانه شود یا دسترسی دیگران را فراهم می‌کند. برای خرید انواع متنوعی از قفل ها، پیشنهاد می‌کنیم به سایت قفل گیرا مراجعه کنید و از محصولات ما دیدن فرمایید.

صاحب خانه یا افرادی که می‌خواهند وارد خانه یا مکان مورد نظر شوند از گوشی هوشمند یا جاکلیدی خود برای بررسی بی‌سیم و باز کردن قفل مکانیکی درب استفاده می‌کنند. قفل‌های هوشمند با استفاده تکنولوژی تشخیص چهره، اثر انگشت، وارد کردن رمز و کارت‌ها بر روی قفل‌ها که با توجه به نوع قفل تعبیه شده است برای درب خانه، درب‌های کمد، درب‌های اتاق هتل‌ها استفاده می‌شود. برای اطلاع بیشتر از اینکه قفل هوشمند چیست؟ در ادامه مطلب با ما همره باشید.

آنچه در این مقاله خواهید خواند:
• ویژگی‌های قفل هوشمند چیست؟
• مزیت‌های قفل هوشمند چیست؟
• سؤال‌های متداول شما از قفل هوشمند

مزایای-قفل-هوشمند-چیست؟

بسیاری از قفل‌های هوشمند از برنامه‌های موبایل یا وب سایت‌ها استفاده می‌کنند تا به صاحب خانه اجازه دهند با ارسال یک کلید مجازی به اشخاص ثالث اجازه دسترسی داشته باشند. کلید‌های مجازی را می‌توان از طریق پیامک یا‌ ایمیل ارسال کرد و امکان دسترسی به مهمانان یا پرسنل خدمات را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید
انواع قفل موتور سیکلت ضد سرقت و ضد اسید

پس از دریافت این کلید‌های رمزگذاری شده امکان دسترسی به قفل هوشمند را برای مدت زمان از پیش تعیین شده فراهم می‌کنند. علاوه بر تنظیم دسترسی، بسیاری از قفل‌های هوشمند دسترسی را ثبت می‌کنند که ابزاری را برای نظارت بر استفاده از درب ایمن ارائه می‌دهند. برخی از قفل‌های هوشمند دارای یک دوربین هستند که تصویری از افرادی که به درب دسترسی دارند ارائه می‌کند و گزارش عکس به راحتی قابل ارجاع است.

مزایای قفل هوشمند چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی طراحی قفل‌ها هم پیشرفته و مدرن شده است. قفل هوشمند بدون شک درصدر لیست قرار دارد. همچنین برای اطلاع بیشتر از انواع قفل  به مقاله ما مراجعه کنید. در اینجا چند دلیل برای مزیت و ضروری بودن قفل‌های هوشمند بیان می‌کنیم:

قفل هوشمند چیست؟ویژگی و مزیت های قفل هوشمند

  • آسایش و رفاه

قفل‌های هوشمند درب به شما این امکان را می‌دهند که درب خود را از راه دور و از طریق تلفن هوشمند، قفل درب خانه را باز کنید و ورود راحت تر و بدون کلید به خانه یا محل کار داشته باشید و همچنین امنیت و آرامش افزایش یافته را فراهم می‌کند. قفل‌های سنتی که با کلید کار می‌کنند اگر زمانی فراموش کنید آن را همراه خود ببرید می‌دانید که برای باز کردن قفل درب با چه مشکلاتی مواجه می‌شوید و چه هزینه‌هایی را باید پرداخت کنید.

با قفل هوشمند دیگر لازم نیست نگران فراموش کردن کلید‌های خود یا درست کردن کلید‌های اضافه یا یدکی برای سایر افراد خانواده باشید. قفل‌های هوشمند به شما این امکان را می‌دهند که بدون کلید از طریق صفحه کلید قفل هوشمند یا گوشی هوشمند خود قفل درب را باز کنید.

  • امنیت
بیشتر بخوانید
نحوه باز کردن قفل گیر کرده

آرامش خاطر یکی دیگر از بخش‌های سرمایه‌گذاری در محصولات قفل گیرا می‌باشد و قفل‌های هوشمند مزیت‌های مشابهی را ارائه می‌دهند. قفل هوشمند به شما این امکان را می‌دهد که برای عبور هر فردی رمز‌ها یا کد‌های عبور اختصاصی ایجاد کنید. برای اعضای خانواده خود یا برای کارمندان یک شرکت بزرگ رمز‌ها یا کد‌های اختصاصی می‌توان ایجاد کرد که این کار باعث امنیت بیشتر برای ورود به منزل و محیط‌ های کاری می‌شود.

این رمز‌ها یا کد‌هایی که تعیین می‌کنید می‌توانید هرچند وقت یکباردر صورت استفاده نکردند یا برای امنیت بیشتر تغییر دهید یا حذف کنید تا دسترسی به درب‌های ورودی از امنیت بالاتری برخوردار باشد.برای اطمینان خاطر از امنیت بالای قفل گیره، مقاله مقایسه قفل گیرا با دیگر برندها را مطالعه کنید.

  • چک کردن ورود و خروج افراد

با قفل هوشمند هر زمان که کسی وارد خانه یا محل کار شود می‌توانید چک کنید همه این کار‌ها را می‌توانید از طریق تلفن همراهتان انجام دهید. این ویژگی به شما این امکان را می‌دهد بررسی کنید مهمان هایتان آمده‌اند یا نه، و همینطور ورود و خروج افراد غریبه به منزل خود را بررسی و چک کنید.

ویژگی-قفل-هوشمند

  • تنظیم اعلان‌ها

یکی دیگر از مزیت‌های قفل هوشمند این است که می‌توانید اعلان‌هایی را تنظیم کنید تا به شما کمک کند هنگامی که از خانه خارج می‌شوید قفل درب ورودی را به خاطر بسپارید.
اکثر قفل‌های هوشمند اعلان‌های بی‌درنگ را از طریق یک برنامه تلفن هوشمند ارائه می‌کنند و صاحبان خانه اجازه می‌دهند تا ببینند چه کسی و چه زمانی به خانه‌هایشان دسترسی پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید
قفل کارتی چیست؟

برای والدین پر مشغله این اعلان‌ها می‌تواند نشان دهد که فرزندشان سالم و سلامت از مدرسه به خانه برگشته است. این ویژگی و مزیتی است که هیچ قفل مکانیکی به شما ارائه نمی‌دهد و قفل هوشمند تضمین می‌کند که صاحبان خانه یا صاحبان کارخانجات و شرکت‌ها همیشه در مورد افرادی که وارد خانه یا محل کار آن‌ها می‌شوند برای آرامش نهایی مطلع باشند.

• با سایر دستگاه‌های هوشمند ادغام می‌شود

با سرمایه‌گذاری در دستگاهی که با سایر دستگاه‌های امنیتی مانند دوربین‌های زنگ درب و دوربین‌های فضای باز ادغام می‌شود از قفل هوشمند درب خود بیشترین بهره را ببرید. با یک سیستم امنیتی کامل خانه، می‌توانید از تمام مزیت‌های اتوماسیون خانگی بهره‌مند شوید و در عین حال اطمینان حاصل کنید که خانه شما در تمام ساعات شبانه روز ایمن و محافظت می‌شود. همه دستگاه‌های یکپارچه را می‌توان از طریق یک برنامه یا هاب از طریق یک کاربری بصری که استفاده از آن آسان است.

• نصب سریع و حرفه‌ ای

هنگام راه‌اندازی یک سیستم امنیتی وخرید قفل‌های هوشمند از افراد حرفه‌ای دارای مجوز و آموزش دیده قفل هوشمند مانند صنایع قفل گیرا کمک بگیرید که قفل هوشمند شما را به درستی نصب کنند و به طور یکپارچه با دستگاه‌های هوشمند موجود شما هماهنگ باشند.

مزیت‌ های قفل هوشمند چیست؟

سؤال‌های متداول شما از قفل هوشمند

  • قفل‌ هوشمند چگونه کار می‌کنند؟

قفل‌های هوشمند، قفل‌های درب بدون کلید هستند که به شبکه وای فای خانه شما متصل می‌شوند تا به شما امکان قفل و باز کردن قفل درب‌ها را از طریق کد دسترسی منحصر به فرد یا گوشی هوشمندتان بدهند. با قفل هوشمند می‌توانید ورودی‌های خانه خود را از دور یا نزدیک کنترل کنید. به این ترتیب می‌توانید درب‌ها را برای خانواده و دوستان خود قفل و باز کنید. از فعالیت درب ورودی مطلع شوید و حتی با صدای خود می‌توانید درب خود را مدیریت کنید.

  • آیا قفل‌ هوشمند نیاز به هاب دارند؟
بیشتر بخوانید
بهترین قفل درب حیاط ضد سرقت+ایمن ترین قفل برقی را بشناسید!

هاب هوشمند یک‌ ایستگاه پایه صفحه لمسی است که تضمین می‌کند همه دستگاه‌های هوشمند شما باهم کار می‌کنند. از طریق هاب هوشمند می‌توانید همه دستگاه‌ها را کنترل کنید و اقداماتی را از یک مکان انجام دهید چه تنظیم دمای ترموستات قفل کردن باز کردن قفل درب‌ها یا بررسی جریان زنده دوربین. قفل‌های هوشمند برای افرادی که بسیار مسافرت ‌می‌روند می‌تواند نگرانی آن‌ها را بابت امنیت بالایی که قفل‌های هوشمند دارند کم کرد.

زیرا آن‌ها می‌توانند با ورود به یک اپلیکیشن از قفل بودن درب‌های ورودی خود اطمینان حاصل کنند و همچنین می‌توانند قفل درب‌های ورودی خود را کنترل کنند بلکه اکثر قفل‌های هوشمند از راه دور می‌توان قفل یا باز بودن درب‌ها را کنترل کرد. قابلیت داشتن بررسی از راه دور به صاحبان خانه این امکان را می‌دهد که از امنیت خانه خود کاملاً آگاه شوند و با خیالی آسوده به سفر خود ادامه دهند. اگر قصد دارید سیستم قفل هوشمند خود را با دستگاه‌های دیگر ادغام کنید و می‌خواهید همه دستگاه‌ها را به هاب خانه هوشمند متصل کنید.

بازگشت به لیست

7 دیدگاه در “قفل هوشمند چیست؟ویژگی و مزیت های قفل هوشمند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *