بلاگ, راهنمای قفل وسایل نقلیه

بهترین روش های جلوگیری سرقت موتور سیکلت-7 راهکار مفید

بهترین روش های جلوگیری از سرقت موتور سیکلت

موتور سیکلت و دوچرخه دو مورد از وسیله‌ای‌های نقلیه بسیار محبوب می‌باشند که امنیت کمتری در برابر سرقت دارند. این وسیله‌ ها باید با راهکار‌های اصولی، محافظت شوند و از سرقت آن‌ها جلوگیری شود. ما در این مطلب می‌خواهیم راهکار‌هایی ارائه دهیم که با انجام آن‌ها، می‌تواند ایمنی وسیله نقلیه خود را بالاتر برد. پس ما را تا انتهای مطلب همراهی کنید. همچنین برای مشاهده انواع قفل های موتور سیکلت و دوچرخه می‌توانید به سایت قفل گیرا مراجعه کنید تا خریدی عالی را تجربه کنید.

میزان امنیت موتور سیکلت و دوچرخه

موتور سیکلت و دوچرخه برخلاف خودرو، دارای وزن بسیار سبک و همچنین ابعاد کوچکی هستند که سارقان می‌توانند در مدت زمان بسیار کوتاهی، به سرقت و ربودن آن‌ها اقدام کنند. ربودن این دستگاه‌ها، به علت متحرک بودن چرخ‌های آن‌ها آسان‌تر می‌شود. بنابراین باید در زمان پارک کردن هر دو وسیله نقلیه، از روشی استفاده شود تا حرکت آن‌ها غیر ممکن و محدود گردد.

۷ راهکار برای بالا بردن امنیت موتور سیکلت و دوچرخه

برای حفاظت از این دو وسیله نقلیه محبوب، تدابیری اندیشیده شده است که به صورت فیزیکی و تجربی می‌باشد. روش‌های مورد نظر، می‌توانند در کنار یکدیگر، میزان امنیت محصول را افزایش دهند و در نتیجه احتمال سرقت آن‌ها را کاهش دهند. در ادامه این راهکار‌ها به صورت کامل بیان می‌گردند. در سایت قفل گیرا انواع متنوعی از قفل وسایل نقلیه وجود دارد که می‌توانید مشاهده و خرید کنید.

بیشتر بخوانید
قفل آویز چیست+انواع قفل آویز که قبل از خرید باید بشناسید!

۷ راهکار برای بالا بردن امنیت موتور سیکلت و دوچرخه

  • نحوه قفل موتور سیکلت و دوچرخه

هنگامی که اقدام به قفل کردن آن‌ها می‌کنید، باید مکان امنی را انتخاب کنید. همچنین وسیله‌ای که قرار است به موتور سیکلت و دوچرخه قفل شود، باید‌ ایستایی کاملی داشته باشد و توسط نیروی انسانی، قادر به جابه‌جایی نباشد. قفل کردن موتور و دوچرخه به میله فلزی ثابت و ضخیم در کنار خیابان، تنه درختان و… ایمن‌تر می‌باشد.

  • مکان قفل موتور سیکلت و دوچرخه

حد الامکان باید وسیله نقلیه را در نکاتی پارک و قفل کرد که عبور و مرور افراد در آن مکان بیشتر باشد. دارای روشنایی مناسبی باشد. حتماً در زمان قفل موتور سیکلت یا دوچرخه محیط اطراف را چک کنید که اگر دوربین مدار بسته‌ای وجود داشته باشد، درست در مقابل دید دوربین، آن‌ها را قفل کنید.

  • تصویر کاملی از دوچرخه و موتور سیکلت

بهتر است یک عکس کامل از دوچرخه و موتور سیکلت را داشته باشید. توجه کنید که در تصویر موردنظر شماره سریال براکت وسیله نقلیه نیز وجود داشته باشد که در صورت سرقت، اقدام برای پیدا کردن آن از طریق مراجع قانونی به آسانی انجام بگیرد.

  • بیمه دوچرخه و موتور سیکلت

با افزایش قیمت وسیله‌های نقلیه موتوری، بسیاری از شرکت‌های بیمه، اقدام به بیمه‌سازی این دستگاه‌ها می‌کند. شما می‌توانید دوچرخه و موتور سیکلت خود را بیمه سرقت و یا حوادث نمایید تا در صورت سرقت و یا اتفاقات غیر مترقبه، دچار زیان مالی نشوید.

  • GPS موتور سیکلت و دوچرخه

با استفاده از یک دستگاه جی پی اس کوچک می‌توان موتور سیکلت و دوچرخه را با اطمینان بالایی پارک کرد. این دستگاه می‌تواند در هر زمان، مکان قرارگیری وسیله نقلیه را اطلاع دهد و در صورت سرقت، مکان آن را به اطلاع برساند.

  • دزدگیر موتور سیکلت و دوچرخه

دزدگیر نیز یکی دیگر از روش‌های خوب برای جلوگیری از سرقت می‌باشد. دستگاه دزدگیر روی چرخ و یا قفل اصلی قرار می‌گیرد و در صورت تلاش برای به حرکت درآوردن وسیله نقلیه و یا باز کردن قفل، آژیر صدای خود را فعال می‌کند و توجه همگان را جلب می‌کند.

  • قفل های فلزی موتور سیکلت و دوچرخه

استفاده از قفل فلزی مخصوص موتور سیکلت و دوچرخه، جزء مهمترین و اصلی‌ترین روش‌های محافظت از آن‌ها می‌باشد. این نوع قفل‌ها، مخصوص موتور سیکلت و دوچرخه طراحی و ساخته شده‌اند. دارای بدنه فلزی یا آلومینیومی هستند. مغزی‌های کلیدی یا لمسی دارند و از نظر سطح ایمنی و کیفیت، درجه‌بندی شده‌اند. این نوع قفل‌ها می‌تواند چرخ وسیله را از حرکت باز دارد.

بیشتر بخوانید
راهنمای خرید قفل آویز گیرا+بهترین مدل ها+خرید با بهترین قیمت

انواع قفل فلزی موتور سیکلت و دوچرخه

قفل های فلزی که برای قفل کردن موتور سیکلت و دوچرخه مورد استفاده قرار می‌گیرند در سه دسته، زنجیری، کابلی و دیسکی می‌باشند. هر یک از این قفل‌ها، می‌توانند عدم حرکت وسیله نقلیه را ایجاد کنند. همچنین برای اطلاع بیشتر می‌توانید به مقاله انواع قفل موتور سیکلت، به سایت گیرا مراجعه کنید.

انواع قفل فلزی موتور سیکلت و دوچرخه

  • قفل زنجیری

این نوع قفل‌ها، از زنجیر با متریال فولادی ساخته می‌شوند. قطر بدنه آن‌ها متفاوت می‌باشد. زنجیر دور چرخ و میله دوچرخه یا موتور می‌چرخد و با یک قفل آویز ضد سرقت کلیدی یا لمسی در سایز مختلف بسته می‌شود. بسیاری از قفل‌های زنجیری مدل جدید، دارای روکش پارچه‌ای رنگی هستند. این نوع قفل‌ها در طراحی جدید، ضد برش، ضد سرقت و ضد اسید می‌باشند.

  • قفل کابلی

قفل موردنظر از سیم بکسل فولادی ساخته می‌شود که طول بدنه آن بلند می‌باشد. بدنه این قفل با متریال پلاستیکی و… کاور می‌شوند. برای استفاده از این قفل، باید بدنه قفل را چندین بار دو چرخ یا میله موتور سیکلت و یا دوچرخه بچرخانید تا طول مناسبی از آن برای قفل کردن به دست آید. این روش می‌تواند ایمن‌ترین روش برای قفل کردن باشد.

  • قفل دیسکی

این نوع قفل، بدنه بسیار کوچکی نسبت به دو مدل قفل قبلی دارد و فقط قسمت دیسک وسیله نقلیه را در بر می‌گیرد و قفل می‌کند. ساختاری شبیه قفل کتابی دارد اما بدنه و مغزی این نوع قفل‌ها، کیفیت به نسبت بالاتر و ایمنی بهتری دارند.

خرید آنلاین انواع قفل های فلزی موتور سیکلت و دوچرخه

مجموعه قفل گیرا، با تجربه طولانی در عرضه انواع قفل‌های فلزی درجه یک و باکیفیت، مدل‌های مختلفی از قفل‌های موتور سیکلت و دوچرخه را با ایمنی بسیار بالا ارائه می‌کند. در سایت فروش این مجموعه تمامی این محصولات به صورت آنلاین قابل تهیه می‌باشند. ضمانت اصالت قفل های گیرای موجود در این مجموعه، رضایت بالای مشتریان را ایجاد کرده است. برای خرید کافی است با کارشناسان فروش مجموعه تماس تلفنی داشته باشید.

بیشتر بخوانید
آموزش نصب انواع قفل درب
بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “بهترین روش های جلوگیری سرقت موتور سیکلت-7 راهکار مفید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *