بلاگ, راهنمای قفل وسایل نقلیه

انواع قفل موتور سیکلت ضد سرقت و ضد اسید

انواع قفل فلزی موتور سیکلت و دوچرخه

انواع قفل موتور سیکلت برای ایمن‌سازی موتور سیکلت به کار می‌روند که آن‌ها را در برابر سرقت ایمن می‌سازد. در بازار داخلی، انواع مختلفی از قفل های موتور سیکلت عرضه می‌شوند که ساختار، کیفیت و برند متفاوتی را دارا هستند. در این مطلب از فروشگاه قفل گیرا می‌خواهیم با انواع این محصولات آشنا شویم و کاربردی‌ترین آن‌ها را در نوع ضد سرقت و ضد برش بررسی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم انواع قفل وسایل نقلیه گیرا را برای قفل موتور سیکلت، قفل دوچرخه و فرمان مشاهده کنید و باکیفیت‌ترین قفل‌های موتور و دوچرخه ضدسرقت و ضد اسید را با قیمت مناسب خرید کنید.

قفل موتور سیکلت چیست؟

قفل موتور سیکلت، وسیله‌ای فلزی یا فولادی است که از حرکت موتور سیکلت جلوگیری به عمل می‌آورد. قفل موتور سیکلت با داشتن کاربرد موردنظر، می‌تواند در مدل‌های مختلفی به طراحی برسد. تمامی مدل‌های این محصول، همواره سعی می‌کنند به قسمت حرکتی موتور یعنی چرخ‌های آن اتصال پیدا کنند. امروزه این محصولات براساس نوع مدل موتور سیکلت و درجه ایمنی، دسته‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید
بهترین روش های جلوگیری سرقت موتور سیکلت-7 راهکار مفید

مشخصات بهترین قفل موتور سیکلت

بهترین قفل موتور سیکلت

تمامی قفل های موتور سیکلت، از فولاد یا آلومینیوم ساخته می‌شوند. فولاد تنها متریالی است که می‌تواند در برابر برش مقاومت خوبی را ایجاد کند اما هر متریال فولادی با ابزار خاص برش، بریده می‌شود. بهترین قفل های موتورسیکلت، از فولاد گرید بالا ساخته می‌شوند. این نوع فولاد‌های ضد برش، ضد سرقت و ضد ضربه هستند و ایمنی بالایی را دارا می‌باشند. برای ضد اسید ساختن قفل‌های موردنظر، یک لایه روکش فولادی روی این محصولات اعمال می‌شود که از خوردگی بدنه خارجی و مغزی آن جلوگیری می‌کند.

انواع قفل موتور سیکلت

این محصولات براساس نوع ساختار قفل، نوع بدنه، سطح ایمنی، متریال و… در تنوع مدل ساخته می‌شوند. همچنین ما در مقاله بهترین روش های جلوگیری سرقت موتور سیکلت را توضیح داده ایم که پیشنهاد می‌شود مطالعه کنید. در ادامه رایج‌ترین مدل‌های قفل موتور سیکلت معرفی می‌گردد.

  • قفل موتور سیکلت دیسکی

این نوع قفل که از ایمن‌ترین قفل های موتور سیکلت می‌باشد، برای قفل کردن دیسک موتور طراحی و ساخته شده است. دارای بدنه‌ای مکعبی است که قسمتی از بدنه، منحنی شکل می‌باشد. این نوع قفل روی دیسک موتور قرار می‌گیرد و امکان حرکت را از بین می‌برد. متریال اصلی این محصول فولاد ضد برش می‌باشد که مدل‌های مدرن آن در نوع ضد اسید ساخته می‌شوند. بهترین مدل این محصول دارای مغزی لمسی می‌باشد.

  • قفل موتور سیکلت زنجیری

این نوع قفل، از به هم پیوستن حلقه‌های فولادی با آلومینیومی به تولید رسیده‌اند و یک زنجیر با قطر بالا را تشکیل داده‌اند. این نوع قفل، در دو مدل ارائه می‌شود. مدل اول بدون مغزی قفل می‌باشد که برای این مدل حتماً باید از قفل‌های آویز ضد سرقت با سایز مناسب استفاده کرد. اما مدل دوم دارای زبانه قفل سرخود است و از مغزی کامپیوتری یا ایمن استفاده می‌کند. این نوع قفل‌ها کلید چهار پر یا کامپیوتری دارند.

  • قفل موتور سیکلت کابلی

این نوع قفل، دارای بدنه‌ای بلند در اندازه متغیر حدود یک متر می‌باشد که از فولاد کابلی ساخته شده است. روی بدنه، روکشی پلاستیکی و… اعمال می‌شود که این روکش‌ها نیز مانند فولاد کابلی بدنه، ضد برش هستند. دارای مغزی قفل سرخود می‌باشد که کیفیت و ایمنی مغزی این نوع قفل‌ها، براساس مدل و برند متفاوت است. به علت روکش خاص این قفل، رنگبندی متفاوتی از آن‌ها عرضه می‌گردد.

بیشتر بخوانید
انواع قفل🔒آشنایی با انواع قفل های دنیا+راهنمای خرید و قیمت

پرفروش ترین مدل قفل موتور سیکلت

در بازار داخلی و خارجی، بهترین مدل از قفل موتور سیکلت که از نظر ایمنی، رضایت بخش بوده است، مدل قفل کابلی است. این نوع قفل، جزء قدیمی‌ترین قفل های موتور سیکلت است. بدنه آن‌ها با توجه به انعطاف بالا، تراکم بسیار زیادی دارد و کاملاً ضد برش می‌باشد. همچنین این محصول بدون توجه به مدل و برند موتور سیکلت، برای تمامی موتور‌ها قابل استفاده است.

کاربردی ترین مدل قفل موتور سیکلت

قفل دیسکی از جدیدترین، ایمن‌ترین و کاربردی‌ترین قفل های موتور سیکلت می‌باشد که در نوع ضد سرقت و ضد اسید طراحی می‌شود. این نوع قفل قابل حمل می‌باشد، جاگیر نمی‌باشد و با اتصال به قسمت دیسک چرخ موتور، ایمنی بالایی را برای این وسیله نقلیه ایجاد می‌کند. به طور کلی سرقت این مدل قفل، بسیار کمتر از مدل‌های دیگر است.

نحوه استفاده از قفل موتور سیکلت

با توجه به تنوع مدلی قفل‌های مورد نظر، می‌توان گفت که این محصولات دارای روش استفاده مختلفی می‌باشند. در زیر روش بستن هر یک از این قفل‌ها بیان می‌ شود.

  • نحوه بستن قفل زنجیری

این مدل قفل دارای بدنه بلندی است که می‌تواند دو چرخ موتور را به یکدیگر وصل کند و یا از بین چرخ و میله ثابت چرخ عبور کند و قفل شود. در این صورت یک یا هر دو چرخ موتور حرکت نمی‌کند. همچنین می‌توان یک چرخ موتور را به میله‌ای ثابت در مکان موردنظر قفل کرد که موتور در آن مکان بدون حرکت بماند.

  • نحوه بستن قفل کابلی

این قفل نیز مانند قفل زنجیری، می‌تواند به یک میله ثابت در مکان یا به چرخ و میله موتور وصل شود و حرکت را برای موتور، غیر ممکن سازد. در صورت بلند بودن طول بدنه قفل، بدنه کابلی آن چند دور به میله یا چرخ پیچانده می‌شود و سپس قفل می‌گردد.

  • نحوه بستن قفل دیسکی

برای این کار، باید ابتدا قفل را با کلید باز کرد تا میله قفلی آن آزاد گردد. سپس قسمت حلقه‌ای قفل را در داخل یک قسمت از دیسک موجود در روی چرخ قرار داد. میله قفل باید از سوراخ روی دیسک عبور کند و قفل شود. در این صورت دیسک قفل می‌گردد و موتور امکان حرکت ندارد.

بیشتر بخوانید
10 روش در آوردن کلید شکسته از قفل چیست؟معرفی بهترین روش ها

راهنمای خرید انواع قفل موتور سیکلت

خرید قفل موتور سیکلت

برای خرید قفل موتور سیکلت باید به نکات مهمی توجه داشت که می‌تواند تجربه لذت‌بخشی از خرید را برای شما به وجود بیاورد.

  • در ابتدا باید به مدل موتور خود دقت کنید. برای خرید قفل، مدل موتور را برای فروشنده بیان کنید تا با توجه به آن، مدل مناسبی از قفل را در اختیار شما قرار دهد.
  • به مدل محصول دقت کنید. با توجه به انواع مدل‌های این محصول، می‌توانید مدل دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • به جنس بدنه قفل توجه کنید. جنس بدنه قفل باید در نوع فولادی با برنجی در گرید بالا باشد. این جنس از بدنه، ایمنی بالاتری دارد. همچنین از وجود روکش ضد اسید در سطح بدنه محصول اطمینان حاصل کنید.
  • مغزی قفل را بررسی کنید. مغزی قفل باید در نوع جدید و مدرن باشد و به صورت ضد اسید و ضد ضربه طراحی شده باشد. کلید مغزی قفل باید در نوع چهارپر یا کامپیوتری و یا لمسی باشد.
  • محصول باید دارای ساختار ضد سرقت باشد. در هنگام تهیه ضد سرقت بودن مدل قفل انتخابی را از فروشنده جویا شوید.
  • در خرید قفل زنجیری یا کابلی، به طول بدنه قفل دقت کنید. بهتر است قفلی را تهیه کنید که کوتاه نباشد تا در هر مکانی، قفل ثابت موتور سیکلت امکان‌پذیر گردد.
  • با انتخاب قفل زنجیری یا دیسکی، حتماً به ضد زنگ بودن آن توجه کنید. محصول باید دارای روکش ضد زنگ یا ضد اسید باشد تا در برابر رطوبت مقاومت بالایی را داشته باشد.
  • به برند محصول توجه کنید. برند‌های معتبر عرضه‌کننده قفل‌های فلزی، در تولید قفل‌های موتور سیکلت با ساختار درجه یک کوشا می‌باشند.
بیشتر بخوانید
6 روش تضمینی باز کردن قفل درب بدون کلید-آموزش صفر تا صد

بهترین برند قفل موتور سیکلت

در بازار جهانی، برند‌های متعدد خارجی از قفل‌های فلزی وجود دارند که در تولید قفل های موتور سیکلت با کیفیت فوق‌العاده، فعالیت دارند، اما بیشتر این برند‌ها در بازار داخلی وجود ندارند. بهترین برند ایرانی که محصولات تولیدی آن‌ها، هم ردیف با قفل‌های خارجی می‌باشد، برند گیرا است. این برند با مجهزترین خط تولید و تکنولوژی پیشرفته، محصولات موردنظر را به تولید می‌رساند.

قیمت فروش انواع قفل موتور سیکلت

این محصولات، براساس جنس بدنه، مدل محصول، کیفیت ساخت و برند از نظر قیمتی دارای تفاوت‌های بسیار زیادی هستند. قفل های دیسکی به علت ایمنی بالایی که دارند، دارای قیمت بیشتری هستند اما هم ردیف آن‌ها، قفل های زنجیری می‌باشند که به علت سنگین وزن و متریال فولادی سنگین، از قیمت بالایی برخوردار می‌باشند.

خرید آنلاین انواع قفل موتور سیکلت

برای تهیه قفل موتور سیکلت ضد سرقت و ضد اسید، می‌توانید به صورت آنلاین نیز اقدام کنید. اما برای تهیه نمونه اورجینال و اصل این محصولات حتماً باید مراکز فروشی را انتخاب کنید که دارای مجوز فروش و سابقه طولانی باشد. مجموعه قفل گیرا با عرضه انواع قفل های موتور سیکلت با بهترین کیفیت و ساخت، قیمت فوق‌العاده مناسبی را ارائه می‌دهد.

2 دیدگاه در “انواع قفل موتور سیکلت ضد سرقت و ضد اسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *