بلاگ

قفل رمزی چیست؟معرفی انواع قفل رمزدار

قفل رمزی چیست

قفل رمزی چیست؟ این سوالی است که ممکن است برای شما نیز پیش بیاید. قفل رمزی یا رمزدار یک قفل ترکیبی دکمه‌ ای مکانیکی یا الکترونیکی می‌باشد که بر روی درب‌های منازل نصب می‌شود. این نوع قفل برای ایمن‌سازی خانه‌ها و مغازه‌ها استفاده می‌شود. قفل‌ رمزی که به عنوان قفل‌ دیجیتال نیز شناخته می‌شوند برای امنیت بیشتر و استفاده بدون کلید هستند.

قفل‌ رمزدار برای باز شدن نیاز به تشخیص هویت فرد از طریق رمز عددی که فرد انتخاب کرده، تشخیص اثر انگشت و در برخی موارد تشخیص چهره دارد. قفل‌های مکانیکی درب نوعی منحصر به فردی از قفل‌های بدون کلید که قابل برنامه‌ریزی می‌باشند هستند و برای ایمن کردن بخش‌های مختلف خانه، مغازه استفاده می‌شوند. آن‌ها در درب‌های جلویی یا داخلی خانه یا محل کار شما مناسب هستند.

قفل‌های درب بدون کلید به سرعت در حال توسعه در صنعت ساختمان‌سازی مسکونی، تجاری شده‌اند. و همچنین برای بسیاری از افراد صاحب خانه یا مشاغل امنیت و آرامش بسیاری را فراهم کرده‌ است. قفل گیرا بزرگ‌ترین فروشگاه انواع قفل با کیفیت همره با قیمتی عالی است که شما می‌توانید برای خرید و مشاهده محصولات کلیک کنید.

انواع قفل‌ رمزدار

قفل‌ رمزدار در انواع مختلفی ساخته شده‌اند. همه این مدل‌ها دارای آپشن‌های مختلف و همچنین تمامی مدل‌ها دارای امنیت کافی برای درب‌های منازل و محل کار می‌باشند.

  • قفل رمزدار هوشمند بدون دستگیره

در طراحی رمزدار هوشمند بدون دستگیره تنها با داشتن یک پین کد ۶ تا ۱۲ رقمی دسترسی به ساختمان امکان‌پذیر خواهد بود.
  • قفل رمزدار دیجیتال

قفل رمزدار دیجیتال یکی از بهترین راه‌ها برای بی کلید ماندن و حفاظت از یک دارایی است.

  • قفل صفحه کلید دیجیتال

قفل صفحه کلید دیجیتال یکی دیگر از انواع قفل هوشمند رمزدار است.

  • قفل‌ صفحه کلید دیجیتال رمزی

قفل درب صفحه کلید یا قفل درب بدون کلید یک نوع قفل رمزدار محبوب و پرکاربرد بین همگان می‌باشد. به جای استفاده از کلید جداگانه کاربر یا فرد یک کد عددی که خودش انتخاب کرده است را وارد می‌کند. این نوع قفل‌ها به این صورت کار می‌کنند که ابتدا از کاربر می‌خواهد یک کد پین را در صفحه کلید، عددی را وارد کند. اگر کاربر کدی را وارد کند که در قفل برنامه‌ریزی شده باشد پیج را جدا کرده و به فرد اجازه می‌دهد که در را باز کند. کد‌های ورودی برای قفل صفحه کلید دیجیتال قابل تنظیم می‌باشند.

بیشتر بخوانید
جا ماندن کلید پشت درب

قفل‌-صفحه-کلید-دیجیتال-رمزی

برخی از قفل‌های دیجیتالی درب صفحه کلید به شما این امکان را می‌دهد که چندین کد پین را همزمان برنامه‌ریزی کنید با این حال برخی از افراد فقط یک کد برنامه‌ریزی شده را می‌پذیرند. برخی از قفل‌های دیجیتالی درب صفحه کلید می‌توانند به Wif متصل شوند. شما می‌توانید بر اساس نوع نیاز و بودجه‌ای که دارید برای امنیت خانه یا محل کار خود قفل‌های صفحه کلید رمزدار را تهیه نمایید.

تفاوت قفل رمزی با قفل مکانیکی

قفل‌ رمزی جایگزین قفل‌های کلید دار شده‌اند که با نصب قفل‌ رمزدار شما دیگر احتیاج به دسته کلید و قفل‌های مکانیکی ساده را ندارید. در حقیقت رمزی که شما انتخاب می‌کنید همان کلید قدیمی محسوب می‌شود با این تفاوت که امنیت و آسایش قفل‌ رمزدار بیشتر از قفل‌ مکانیکی است. از تفاوت مهم دیگر قفل‌ رمز دار با مکانیکی این است که اگر رمز ورود خود را فراموش کرده باشید با انتخاب رمز جدید مشکل شما برطرف می‌شود.

اما اگر قفل‌ مکانیکی ساده را گم کنید برای ساختن مجدد آن‌ها باید یک قفل ساز بیاورید تا قفل جدیدی را برای شما بسازد یا کلاً توپی قفل را عوض کند. همچنین ما در مقاله قفل رمزی یا قفل کارتی، به تفاوت این دو قفل با جزئیات کامل پرداخته‌ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین برند‌ قفل‌ رمزدار هوشمند

قفل‌ رمزدار دارای تنوع و امکانات زیادی در سطح خودشان هستند. فیلیپس و سامسونگ دو برند پر طرفدار قفل‌های رمز دار جهانی هستند. که این دو نوع برند درحال رقابت در مدل‌ها و آپشن‌های متفاوت با یکدیکر می‌باشند. قفل‌ رمز دار فیلیپس مجهز به یک رمز مدیر و ۱۰ رمز کاربر است. رمز‌های مدیر برای این هستند که به شما این امکان را بدهند که بتوانید تعداد کاربران را تغییر دهید، حذف یا اضافه کنید.کاربران خودشان نمی‌توانند رمز‌ها را تغییر دهند. قفل‌های رمز دار فیلیپس و سامسونگ دارای سنسور‌های امنیتی پیشرفته و ضد سرقت هستند ما در مقاله قفل هوشمند چیست، توضیح جامعی از قفل هوشمند را در اختیار شما قرار داده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید
راهنمای خرید قفل کتابی گیرا🔒هرآنچه باید از قفل کتابی بدانید

بهترین-برند‌-قفل‌-رمزدار-هوشمند

بهترین روش برای انتخاب رمز عبور قفل‌ الکترونیکی

زمانی که شما با خرید قفل‌ رمزدار سعی می‌کنید امنیت را به خانه خود بیاورید و خانه خود را مجهز به قفل‌های هوشمند بدون کلید کرده‌اید حالا باید رمزی را انتخاب کنید که سارقین و افراد سودجو نتوانند به راحتی پیدا کنند. رمز‌هایی آسان و کد‌هایی که قابل پیش‌بینی هستند برای مثال تاریخ تولد، ازدواج، شماره تلفن و غیره به راحتی در دسترس افراد سود جو قرار می‌گیرد. بنابراین باید کدی را انتخاب کنید که در دسترس و قابل پیش‌بینی همگان نباشد و همچنین سعی کنید ارقامی را انتخاب کنید که هم ساده باشد که فراموش نکنید و در حین حال امنیت بالایی داشته باشد.

سوال‌ متداول در مورد قفل‌ رمزی

  • آیا قفل‌ رمزی ایمن است؟

اگر بخواهم در مورد امنیت و ایمن بودن قفل‌ رمزدار صحبت کنم باید بگویم بله، این نوع قفل صفحه کلید دار ایمن و مطمئن هستند. آن‌ها حتی از قفل‌های سنتی ایمن‌تر می‌باشند زیرا حدس زدن و پیدا کردن کدی که شما برای ورود و خروج انتخاب کرده‌اید سخت‌تر از شکستن قفل‌های سنتی می‌باشد.

سوال‌ متداول در مورد قفل‌ رمزی

  • آیا قفل‌ رمزدار هک می‌شوند؟

قفل درب صفحه کلید همراه با بسیاری از انواع دیگر قفل‌ هوشمند در معرض خطر بالایی برای هک شدن نیستند. در بیشتر موارد هک در طول یک جرایم سایبری رخ می‌دهد و معمولاً با نفوذ در ارتباط نیست. با این حال خطر هک شدن صفر نیست و باید احتیاط کرد. حقیقت این است با روی آمدن عصر دیجیتال افراد می‌توانند به اکثر وسایل الکترونیکی نفوذ کنند اما این احتمال وجود دارد که سارقین به جای انتخاب چیزی به پیچیدگی هک کردن قفل‌های رمز دار خود به دستگاه آسیب فیزیکی وارد کنند.

بیشتر بخوانید
دلایل باز نشدن قفل آویز چیست؟نحوه تعمیر آن

برای جلوگیری از خطرات هک کردن قفل صفحه کلید توسط اشخاص یا شخصی باید اطمینان حاصل کنید که درب در یک منطقه با نور خوب و بسیار قابل مشاهده است که این امر از هک کردن درب توسط هکر‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین اگر درب دیجیتال صفحه کلید خود را متصل به وای فای کرده‌اید ایمن‌سازی کنید که هکر‌ها نتوانند قفل درب منزل یا محل کار شما را هک کنند.

  • آیا قفل‌ رمز دار ایمن‌تر از قفل‌ کلید هستند؟

قفل‌های صفحه کلید قطعاً ایمن‌تر از کلید دار‌ها هستند. کلید‌ها ممکن است گم یا دزدیده شوند این کار می‌تواند باعث ایجاد اترس و نگرانی شود که فرد هر لحظه به این فکر می‌کند که سارقین در لحظه وارد منزل آن‌ها می‌شوند. قفل‌ رمزدار استرس گم شدن یا دزدیده شدن را از بین می‌برند.

بازگشت به لیست

3 دیدگاه در “قفل رمزی چیست؟معرفی انواع قفل رمزدار

    1. sadaf estiri گفت:

      ممنون از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *