بلاگ

قفل رمزی یا قفل کارتی؟کدام برای خرید بهتر است؟

قفل رمزی یا قفل کارتی؟

قفل رمزی یا قفل کارتی؟ با وجود تعداد زیادی قفل در بازار، یافتن بهترین قفل برای امنیت ملک شما می‌تواند چالش برانگیز باشد. تکامل قفل درب‌ های بدون کلید (قفل رمزی یا قفل کارتی) برای خانه و همچنین قفل‌ هوشمند و قفل مکانیکی کلیدی، که سال‌ها از آن استفاده کرده‌اید گزینه‌های زیادی را در ترکیب قرار داده است.

اگر از پیشرفت‌های تکنولوژی استقبال کرده‌اید و به دنبال خرید قفل‌های دیجیتال و الکترونیکی هستید، هر دو مورد قفل‌های کارتی و رمزدار بهترین گزینه می‌باشند. اگر در خرید قفل کارتی و رمزی مطمئن نیستید و نمی‌دانید کدام قفل بهتر است، ما در ادامه مقاله در مورد قفل کارتی، قفل رمزدار و اینکه کدام بهتر است توضیح مختصری می‌دهیم. . با مراجعه به قفل گیرا، می‌توانید انواع متفاوتی از قفل ها را با امنیت و کیفیت بالا تهیه کنید.

قفل کارتی

قفل‌ دیجیتال و قفل‌ بدون کلید برای صاحبان خانه‌هایی که با فناوری آشنا هستند فوق‌العاده می‌باشد. زیرا راحتی، آسایش بیشتری را برای خانواده آورده است و همین طور امنیت بیشتری را به صاحبان ملک می‌دهد. قفل‌ کارتی نوعی از قفل دیجیتال می‌باشند که محبوبیت زیادی در بین هتل داران دارد به همین خاطر به قفل‌ کارتی قفل‌ هتلی هم گفته می‌شود. قفل‌ کارتی از سیستم RFID بهره‌مند هستند یک نوع سیستم تبادل اطلاعات به وسلیه امواج مغناطیسی می‌باشد. اگر علاقه مند به دانستن الاعات بیشتر راجب قفل هتلی هستید، ما در مقاله قفل هتلی چیست، از انواع و چگونگی کارکرد آن توضیح داده ایم که خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید
بهترین قفل کتابی ضد سرقت و ضد اسید+خرید و قیمت

استفاده از قفل‌ کارتی بسیار آسان می‌باشد. با قرار دادن کارت در جلوی قفل درب اگر اطلاعات شما ثبت شده باشد به راحتی قفل درب برای شما باز می‌شود. از قفل‌های کارتی بیشتر در مجموعه‌های ورزشی، هتل‌ها و مراکز تفریحی استفاده می‌شود. صاحبان این مجموعه‌ها بیشتر از قفل‌های کارتی استفاده می‌کنند به علت که خطر گم شدن یا دزدیده شدن آن‌ها کمتر می‌باشد. از لحاظ امنیت و کیفیت قفل‌های کارتی امنیت بالاتری را نسبت به قفل‌های کلید دار دارند. استفاده آسان و نصب راحت قفل‌های کارتی باعث محبوبیت آن شده است. قفل‌های کارتی قابل کپی شدن نیستند و اگر گم شوند سریع می‌توان کارت را غیر فعال کرد تا کسی نتواند از آن استفاده کند.

قفل رمزدار

قفل‌های رمزدار نوع دیگری از قفل‌ دیجیتال می‌باشند که می‌توان با انتخاب چندین کد پین منحصر به فرد در قفل برنامه‌ریزی کرد و امکان دسترسی بدون داشتن کلید را برای شما فراهم می‌کند. یک ویژگی که قفل‌های رمز دار دارند این است که می‌توان بر روی سیستم قفل طوری برنامه‌ریزی کرد که دسترسی را برای مدت زمان معینی تعیین نماید برای مثال برای مدت زمان مشخصی فردی می‌تواند با استفاده از کد رمز به خانه شما ورود و خروج کند بیشتر برای کارگران یا پرستاران منزل مفید واقع می‌شود.

قفل-رمزدار

با استفاده از قفل‌های رمز دار می‌توانید ورود و خروج افراد را به محل زندگی یا کار خود کنترل و بررسی نمایید. استفاده و نصب قفل‌ رمزدار آسان می‌باشد. در واقع کد پین یا رمز ورودی همان کلید‌های مکانیکی سنتی می‌باشند با این تفاوت این که کلید‌های مکانیکی امکان گم شدن، دزدیده شدن و خراب شدن وجود دارد ولی قفل‌های رمز دار این گونه نیستند. فقط کافی است که رمزعبور خود را به خاطر بسپارید، رمز‌های ورود را می‌توان تغییر داد وهمچنین آن‌ها را تنظیم کرد.

بیشتر بخوانید
قفل برقی چیست؟

مزیت قفل رمزدار

  • نصب و استفاده از آن آسان می‌باشد.
  • خطرگم شدن یا دزیده شدن وجود ندارد.
  • برای کنترل بهتر می‌توان چندین رمز ورود انتخاب کرد.
  • دسترسی آن را می‌توان کنترل و سفارشی کرد.

مزیت-قفل-رمزدار

قفل رمزی یا قفل کارتی

اگر از پیشرفت‌های تکنولوژی استقبال کرده‌اید و به دنبال خرید قفل‌های دیجیتال و الکترونیکی هستید، هر دو مورد قفل‌های کارتی و رمزدار بهترین گزینه از قفل‌های دیجیتال می‌باشند. بستگی به نحوه استفاده شما این که در چه مکانی و چطور می‌خواهید از این قفل‌ها استفاده کنید متفاوت می‌باشد. از آنجایی که قفل‌ های سنتی امنیت پایینی دارند و هرکسی قادر به باز کردن آن است، با پیشرفت تکنولوژی، قفل‌های هوشمند با کارایی بالا و امنیت بیشتر طراحی شده‌ اند. اگر دوست دارید درباره ی قفل هوشمند بیشتر بدانید، خواندن مقاله قفل هوشمند چیست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

اگر برایتان به خاطر سپردن رمز ورود سخت می‌باشد و احتمال می‌دهید که مدام فراموش کنید بهتر است از قفل‌های کارتی برای ورود خود به منزل یا محل کارخود استفاده کنید. برخی افراد داشتن کارت که مثل کلید‌های مکانیکی سنتی می‌باشد و مدام فراموش می‌کنند همراه خودشان به بیرون از خانه ببرند یا احتمال گم شدن قفل‌های کارتی برایشان پیش می‌ایید استفاده از قفل‌های رمز دار برای آن‌ها آسان‌تر می‌باشد. همچنین قفل های هشمند

نتیجه نهایی

قفل‌های بدون کلید به سرعت در حال تبدیل شدن به یک گزینه محبوب در بسیاری از خانه‌ها و مکان‌ها شده است. از لحاظ راحتی و امنیتی که قفل‌های بدون کلید مانند قفل‌های کارتی و رمزدار دارند قفل‌های کلید دار ندارند و بسیار قابل استفاده می‌باشند. خطر گم شدن کلید، قرار دادن اشتباه یا دزدیده شدن آن را از بین می‌برند و دیگر نیازی به حمل کلید ندارید. امروز مردم با افزایش دزدی و سرقت، به دنبال امنیت و حفاظت از مال خود هستند زمانی که از قفل‌های دیجیتال و هوشمند استفاده می‌کنند در واقع بر روی اموال خود سرمایه‌گذاری کرده‌اند شاید ابتدا هزینه‌ای بیشتری نسبت به قفل‌های کلید دار پرداخت کنند ولی برای سال‌ها از اموال و خانه خود محافظت کرده‌اند.

بیشتر بخوانید
بهترین قفل درب حیاط ضد سرقت+ایمن ترین قفل برقی را بشناسید!

3 دیدگاه در “قفل رمزی یا قفل کارتی؟کدام برای خرید بهتر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *