بلاگ

قفل هوشمند بهتر است یا قفل دیجیتال؟

قفل هوشمند یا قفل دیجیتال؟

قفل هوشمند یا قفل دیجیتال؟ قفل‌های دیجیتال قفل‌هایی هستند که سطح اولیه راحتی را بدون داشتن کلید ارائه می‌دهند. قفل‌های دیجیتال همان قفل‌های مکانیکی سنتی می‌باشند. که با وارد کردن یک کد رمز بر روی صفحه کلید می‌توانید قفل درب را باز کنید. قفل‌های هوشمند یک راه حل امنیتی جامع‌تری را نسبت به قفل‌های دیجیتال پوشش می‌دهند. قفل‌های هوشمند با سیستم‌های اتوماسیون خانه شما ادغام می‌شوند. برای خرید قفل با بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه قفل گیرا کلیک کنید.

قابلیت اتصال به تلفن همراه شما را دارند، دسترسی از راه دور و سفارشی‌سازی را ارائه می‌دهند به این معنی که می‌توانید درب‌های خود را از هر جایی که هستند حتی زمانی که شما در مسافرت هستید قفل درب منزل خود را باز یا بسته کنید. راحتی، کنترل بی‌نظیری دارد و امنیت کلی خانه شما را افزایش می‌دهند. اگر می‌خواهید در مورد قفل هوشمند یا قفل دیجیتال و تفاوت‌های این دو قفل بیشتر بدایند تا آخر مقاله ما را همراهی نمایید.

{ اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر راجب انواع قفل های دیگر هستید، حتما مقاله انواع قفل را بخوانید.}

قفل دیجیتال چیست؟

قفل‌های دیجیتال از گذشته تا به الان بوده‌اند ولی امروز با کمی تغییرات محبوب همگان برای محافظت از خانه و محل کار خود شده است. در حقیقت مردم به دنبال راه‌هایی برای بهبود امنیت خانه و محل کار خود هستند که قفل‌های دیجیتال مشکل آن‌ها را تا حدودی برطرف کرده است. راه‌های مختلفی برای باز کردن قفل‌های دیجیتال وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها استفاده از کدپین وارد شده به صفحه کلید است. یک راه دیگر باز کردن قفل دیجیتال استفاده از یک رمز امنیتی مانند کارت است.

بیشتر بخوانید
جا ماندن کلید پشت درب

{ ما در مقاله ای دیگر قفل مکانیکی و قفل الکترونیکی را نیز با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم مقاله تفاوت قفل الکترونیکی و قفل مکانیکی را مطالعه کنید.}

این کارت توسط قفل دیجیتال خوانده می‌شود و درصورتی که اطلاعات صحیح روی کارت رمز‌گذاری شده باشد امکان دسترسی را فراهم می‌کند. برخی دیگر از قفل‌های دیجیتال توسط اثر انگشت یا تشخیص چهره کار می‌کنند. از کاربر می‌خواهند که اطلاعات بیومتریک منحصر به فرد خود را وارد کنند که سپس این داده‌ها ذخیره می‌شوند در قفل مقایسه می‌شود اگر مطابقت وجود داشته باشد قفل دیجیتال باز می‌شود.

قفل-دیجیتال-چیست؟

قفل هوشمند چیست؟

قفل‌های هوشمند نوعی از قفل‌های جدید هستند که از فناوری بلوتوث یا بی‌سیم برای اتصال به تلفن هوشمند یا دستگاه‌های دیگر استفاده می‌کنند. مزیتی که قفل‌های هوشمند نسبت به قفل‌های دیجیتال دارند این است که برای استفاده از قفل‌های هوشمند دیگر نیازی به خاطر سپردن کد رمز برای باز کردن قفل هوشمند نیست. همان راحتی قفل‌های دیجیتال را دارد با این تفاوت که قفل‌های هوشمند خیلی راحتر هستند و عملکرد بهتری دارند و حتی از راه دور هم می‌توان قفل هوشمند را باز و بسته کرد.

این مزیت امکان این را به شما می‌دهد که رفت و آمد محل کار یا منزل خود را از راه دور کنترل کنید. قفل‌های هوشمند با سیستم اتوماسیون خانگی شما سازگار می‌شوند و شما می‌توانید قفل‌های هوشمند خود را به سایر دستگاه‌های هوشمند مانند تلفن همراه خود ادغام کنید. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر راجب قفل هوشمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله قفل هوشمد چیست را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید
انواع قفل موتور سیکلت ضد سرقت و ضد اسید

قفل هوشمند چیست؟

تفاوت قفل دیجیتال با قفل هوشمند

در گذشته قفل‌ها مکانیسم ساده‌ای داشتند که از کلید برای باز و بسته کردن درب استفاده می‌کردند. با پیشرفت تکنولوژی وپیدایش عصر دیجیتال فناوری‌های جدیدی را به ارمغان آورده‌اند که راه‌های پیچیده‌تری را برای محافظت از خانه و گسترش محصولات در صنعت قفل‌سازی را به وجود آورده‌اند. دو مورد از محبوب‌ترین قفل‌ها قفل‌های دیجیتال و هوشمند هستند که هر دو نوع قفل دارای مزیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به فرد خود می‌باشند ولی با این حال این دو نوع قفل دارای تفاوت‌هایی هستند. چند مورد از تفاوت‌های این دو نوع قفل را بیان می‌کنیم.

تفاوت-قفل-دیجیتال-با-قفل-هوشمند

  1. قفل‌های هوشمند اغلب دارای ویژگی‌های امنیتی بالاتری نسبت به قفل‌های دیجیتال دارند که می‌توانید با استفاده از قفل‌های هوشمند که به تلفن همراه خود متصل کنید هشدار‌ها و اعلان‌هایی را دریافت می‌کنید که توسط این اعلان‌ها می‌توانید ورود و خروج افراد در خانه و محل خود را کنترل کنید. در حالی که قفل‌های دیجیتال چنین مزیت‌هایی را ندارند.
  2. بسیاری از قفل‌های هوشمند گزارش‌های دسترسی را نیز ارائه می‌دهند که زمان و هویت افرادی که به قفل دسترسی دارند را ثبت می‌کند که این مزیت قابلیت ردیابی دارد که یک امر مهم در حفظ امنیت خانه شما می‌باشد.
  3. قفل‌های هوشمند برخلاف قفل‌های دیجیتال امکان سفارشی‌سازی بالایی را فراهم می‌کنند. می‌توانید کد‌های امنیتی دسترسی موقت برای مهمانان خود ارائه دهید و همین طور محدودیت‌هایی را برای زمان دسترسی تعیین نمایید. که چنین ویژگی قفل‌های دیجیتال ندارند.
  4. یک نگرانی رایج در مورد فناوری هوشمند، قابلیت اطمینان و ایمنی است. قفل‌های هوشمند این نگرانی‌ها را با رمزگذاری و پروتکل‌های امنیتی قوی برطرف کرده است و تضمین می‌کند که کلید‌های دیجیتال خانه شما از دسترسی غیرمجاز در‌امان هستند. بسیاری از قفل‌های هوشمند مجهز به هشدار‌های دستکاری هستند که یک لایه امنیتی و محافظتی اضافه‌تری را دارند.
بیشتر بخوانید
قفل شب بند چیست؟

{ ما در مقاله ای دیگر قفل رمزی و قفل کارتی را با یکدیگر مقایسه کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله قفل رمزی یا قفل کارتی را مطالعه کنید.}

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند؟

قفل‌های دیجیتال با این حال که سطح اولیه راحتی را بدون داشتن کلید ارائه می‌دهند ولی قفل‌های هوشمند امنیت بالاتری نسبت به قفل دیجتال دارند. برای افرادی که که امنیت و راحتی را اولویت خود قرار می‌دهند قفل‌های هوشمند بهترین گزینه هستند. اگر چه هزینه و قیمت قفل‌های هوشمند بالاتر از قفل‌های دیجیتال است ولی با خرید قفل‌های هوشمند شما در واقع بر روی امنیت، راحتی و حفاظت از خانه خود سرمایه‌گذاری کرده‌اید.

قفل‌های هوشمند فقط یک قفل نیستند بلکه بخش مهمی از اکوسیستم خانه هوشمند شما هستند. انتخاب قفل هوشمند یا قفل دیجیتال به نیاز‌های خاص و سبک زندگی شما بستگی دارد. اگر شما برای درب منزل خود دنبال یک قفل کلید خور هستید یک قفل دیجیتال کافی است. که بسته به شرایط و نحوه زندگی خود می‌توانید یکی از راه‌های باز کردن و ویژگی‌های قفل دیجیتال، قفل درب منزل خود را باز کنید. ولی اگر دنبال یک قفلی هستید که با اتوماسیون خانگی شما همسو باشد بدون شک قفل‌های هوشمند بهترین راه هستند.

بازگشت به لیست

1 دیدگاه در “قفل هوشمند بهتر است یا قفل دیجیتال؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *