بلاگ

انواع قفل کمد

انواع قفل کمد

 ابتدا به مفهوم قفل کمدی چیست میپردازیم؟ قفل یک وسیله‌ای است برای جلوگیری از افراد متفرقه که به حریم شخصی شما وارد نشوند و فقط خودتان بتوانید درب کمد را باز کنید و از محتویات داخل کمد شما اطلاع نداشته باشند. قفل کمد انواع مختلفی دارد که با توجه به جنس و نوع کمد شما متفاوت می‌باشد. برای خرید قفل در بهترین قیمت و کیفیت از فروشگاه قفل گیرا کلیک کنید.

انواع قفل کمد

با توجه به نوع و جنس کمد، انواع و مدل‌های مختلفی برای قفل کمد شما وجود دارد البته می‌توانید قفل‌های یک کمد را تغییر داد مثلا قفل‌های مکانیکی را به قفل الکتریکی و هوشمند تغییر داد. برای نصب قفل  باید در نظر گرفته شود که چه قفلی برای چه کاری مناسب است مثلا یک قفل ساده برای درب کمد که اشیاء یا لوازم با ارزشی در آن قرار ندارد کافی است. در این‌ جا انواع مختلفی قفل برای کمد وجود دارد که شامل: اما قبل از آن پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر راجب انواع قفل، روی لینک مقاله کلیک کنید.

  • قفل هوشمند کمدی

این نوع قفل‌ها دارای دو ویژگی می‌باشند که یکی از مدل‌های این قفل با اتصال به اینترنت گوشی همراه و نصب اپلیکیشن می‌توانید از راه دور کنترل کمد خود را داشته باشید و یکی دیگر از مدل‌های قفل هوشمند، قفل‌هایی که ممکن است دارای ویژگی‌هایی مانند تشخیص حرکت، ضدآب بودن یا ضد سرقت باشند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله قفل هوشمند چیست را مطالعه کنید.

  • قفل الکتریکی کمد

در این مدل قفل یک مدل است که با استفاده از کارت یا کلید الکترونیکی می‌توانید درب کمد خود را باز کنید و مدل دیگر با استفاده از اثر انگشت خود یا شخصی که به آن اطمینان دارید درب کمد باز می‌شود.

بیشتر بخوانید
قفل زبانه ای چیست؟

{ برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله تفاوت قفل الکترونیکی و قفل مکانیکی را نیز مطالعه کنید.}

قفل الکتریکی کمد

  • قفل امنیتی برای کودکان

این نوع قفل برای جلوگیری از دسترس کودکان به کمد نصب می‌شود هنگام انتخاب قفل کمد بر اساس نوع و نیاز خود به قفل باید در نظر گرفته شود و قفلی را خریداری کنید که متناسب با نیاز شما باشد. برای نگهداری و محافظت از اسناد و مدارک مهم نیازاست که درب کمد از یک قفل محکم بسته شده باشد. دراین مقاله ما به  تعدادی از مرسوم‌ترین قفل‌های کمدی اشاره می‌کنیم:

  • قفل کمد مکانیکی

قفل کمد مکانیکی به 2 نوع قفل یک پله و دو پله تقسیم بندی می‌شود:

  • قفل مکانیکی یک پله

این نوع قفل‌های مکانیکی قفل ها ساده و قدیمی که با کلید باز و بسته می‌شوند و جنس کلید آن‌ها معمولا از برنج یا آهن ساخته شده است و مغزی این قفل می‌تواند ترکیبی از پلاستیک یا فلز باشد. قفل‌های مکانیکی تک پایه همان‌طور که از اسمشان مشخص است یک زبانه دارند که اغلب برای کمدهای چوبی و فلزی استفاده می‌شود. این قفل ها ساده هستند و خیلی امنیت زیادی ندارند و بهتر است از قفل‌هایی با امنیت بالاتر استفاده شود.

  • قفل مکانیکی دو پله

این نوع قفل‌ها نوع دیگری از قفل مکانیکی هستند که دارای دو پایه می‌باشند و از نظر امنیت کمی بیشتر از قفل‌های تک پایه حفاظت بیشتری دارند از این نوع قفل‌ها معمولا برای کمد دیواری‌های قدیمی استفاده می‌شود و اغلب دارای دو کلید می‌باشند که جنس کلید آن‌ها از فلز یا برنج ساخته شده است.

بیشتر بخوانید
تفاوت قفل هتلی آنلاین با آفلاین

{ خواندن مقاله قفل برقی چیست را نیز به شما پیشنهاد می‌کنیم.}

  • قفل الکترونیکی دارای صفحه کلید کمد

 اکثر افراد برای امنیت و حفاظت بیشتر محیط و حتی کمدهایی که اشیاء یا مدارک مهمی در آن قرار دارد از قفل‌های الکترونیکی استفاده می‌کنند که لازم به ذکر است گفته شود که قفل‌های الکترونیکی کمدی با قفل‌های الکترونیکی برای درب متفاوت می‌باشد. قفل های الکترونیکی دارای صفحه کلید قفل های هوشمندی هستند که این مدل را با نام  rfid شناخته می‌شود.

این نوع قفل دارای صفحه کلید لمسی یا فشاری میباشد که فرد با وارد کرد کد پین خود یا قرار دادن کارت مخصوص خود میتواند درب کمد خود را باز کند. از این نوع قفل بیشتر برای درب کمدهای باشگاهها و یا استخر استفاده میشود. این نوع قفل ها امنیت بالایی دارند. البته ممکن است در بعضی شرکت‌ها و اداره‌ها هم بری قفل کردن کمدهای مهم و گاو صندوق‌ها از این مدل استفاده کنند.

  • قفل کمدی با اثر انگشت و اسکن چهره

نوع دیگر از قفل های الکترونیکی که امنیت بالاتری دارند و پیشرفته تر از قفل های صفحه کلید دار میباشد قفل های اثر انگشت یا اسکن چهره است که معمولا در سالن ورزشی برای اعضای وی آی پی استفاده میشود. با توجه به این اسکن چهره یا اثر انگشت فرد باید قفل درب کمد آن باز شود هیچ فردی جز خود طرف نمیتواند درب کمد را باز کند البته برای جلوگیری از مشکلات پیش آمده فقط مدیران قفل میتوانند دسترسی داشته باشند. از مزیت های این نوع قفل الکترونیکی این است که میتوان به به وای فای متصل شد وهمچنین ممکن است قابلیت ارسال پیامک و اعلان نوتیفیکیشن هم داشته باشند.

بیشتر بخوانید
انواع قفل🔒آشنایی با انواع قفل های دنیا+راهنمای خرید و قیمت

{ به شما خواندن مقاله قفل هوشمند بهتر است یا دیجیتال را پیشنهاد می‌کنیم.}

مزایای قفل مکانیکی کمد

مزایای قفل مکانیکی کمد

اگر بخواهیم در مورد مزیت قفل مکانیکی درب کمد نسبت به قفل الکترونیکی و هوشمند بیان کنیم دارای مزیت‌های زیادی می‌باشد که شامل:

  • قفل های مکانیکی معمولا قفل‌هایی هستند که طراحی و کارایی آسان و ساده ای دارند.
  • از نظر قیمت و هزینه نسبت به قفل های هوشمند و الکترونیکی بسیار مقرون به صرفه و پایین هستند.
  • قفل های مکانیکی با توجه به قطعی برق و تمام شدن باتری کارایی و عملکرد خود را از دست می‌دهند.
  • نصب و راه اندازی قفل های مکانیکی بسیار آسان است در واقع برای نصب ان نوع قفل نیاز به متخصص یا مهارت خاصی نیست.
  • تنوع قفل‌های مکانیکی کمد به نسبت قفل های الکترونیکی بیشتر است.

معایب قفل مکانیکی کمد

همان‌طور که مانند هر وسیله‌ای که برای منزل خریداری می‌کنید مزیت‌ها و معایبی دارد این نوع قفل مکانیکی کمد هم دارای معایبی است:

  • قفل‌های مکانیکی دارای امنیت پایین تری به نسبت قفل‌های الکترونیکی و هوشمند دارند.
  • جنس قفل های مکانیکی از پلاستیک و فلز ساخته شده است به همین علت احتمال خراب شدن و آسیب دیدگی این نوع قفل ها بیشتر است.
  • از لحاظ ویژگی‌های ظاهری و طراحی قفل‌های مکانیکی خیلی ساده هستند و مناسب برای کمدهای سالن‌های ورزشی نمی‌باشد و همین‌طور از لحاظ امنیت این قفل‌ها نسبت به دیگر قفل‌ها پایین هستند.
  • قفل‌های مکانیکی امکانات خاصی ندارند فقط با یک کلید ساده می‌توان قفل درب کمد رو باز و بسته کرد.

مزایای قفل‌ الکترونیکی کمد

قفل‌های الکترونیکی با توجه به طراحی، مزیت کاربرد به روز و مدرنی که دارند امروز در اکثر باشگاه‌های ورزشی از آن‌ها استفاده می‌شود در این‌جا چند نمونه از مزیت‌های قفل الکترونیکی کمد را بیان می‌کنیم.

  • قفل های الکترونیکی با توجه به این که نیاز به کلید فیزیکی ندارند کار کردن با آن‌ها بسیار ساده است و احتمال گم شدن کلید دیگر وجود ندارد.
  • قفل‌های الکترونیکی به دلیل زیبایی و ظاهری که دارد در مکان‌های مجهز و شیک قابل نصب است.
  • قفل‌های الکترونیکی کمدی دارای امکانات ویژه‌ای هستند و امنیت بالایی در برابرهر گونه سرقت دارند.
بیشتر بخوانید
جا ماندن کلید پشت درب

معایب قفل الکترونیکی کمد

خرید هیچ وسیله‌ای عاری از عیب نیست قفل های الکترونیکی کمد هم دارای معایبی میباشند. فقط باید هنگام خرید قفل کمدی  بدانید برای چه نوع کمد و چه مکانی می‌خواهید که متناسب با آن خرید انجام دهید.

  • روش نصب و راه اندازی قفل های الکترونیکی به نسبت قفل های مکانیکی سخت و پیچیده است و نیاز به متخصص و مهارت خاصی دارد و هر کسی قادر به نصب این گونه قفل‌ها نیست به همین علت هزینه راه اندازی و نصب این قفل‌ها گران تمام می‌شود.
  • قفل‌های الکترونیکی و هوشمند نمی‌توان به هر کمدی نصب کرد به همین علت هنگام خرید قفل باید به این نکته توجه نمایید.
  • قفل‌های هوشمند و الکترونیکی با توجه به کاربردهایی که دارند گاهی اوقات به علت قطع برق و اینترنت کارایی و عملکرد آن‌ها دچار مختل می‌شود و دراین شرایط باید از یک متخصصین در این زمینه کمک گرفت.
  • هزینه قفل‌های الکترونیکی و هوشمند با توجه به کارایی که دارند بسیار گران‌تراز قفل‌های مکانیکی است. هرچه امکانات و کاربردهای آن بیشتر شود قیمت و هزینه این قفل‌ها بیشتر می‌شود.

سوال متداول

  • معایب قفل مکانیکی یا سنتی چیست؟

نقطه ضعف داشتن قفل و کلید سنتی این است که شما به یک کلید نیاز دارید. اگر قفل کمد خود را گم کنید برای باز کردن آن دچار مشکل می‌شوید، گاهی ممکن است برای باز کردن قفل کمد آن را شکست و بعضی از قفل های مکانیکی امنیت بسیار پایینی دارند که برای باز کردن آن‌ها می‌توان از با پیچ گوشتی استفاده کرد و به راحتی می توانند آن را باز کنند. پس این قفل ها امنیت بسیار پایینی دارند.

  • مزایا و معایب قفل کمد هوشمند چیست؟
بیشتر بخوانید
بهترین قفل کتابی ضد سرقت و ضد اسید+خرید و قیمت

قفل‌های هوشمند کمد امنیت بیشتری را ارائه می دهند، اما  آن‌ها هم دارای معایبی هستند که ممکن است آن‌ها را حک کنند. مانند هردستگاه دیگری که به اینترنت متصل است، قفل‌های هوشمند کمد مستعد حملات حک هستند و می‌توانند لوازم و مدارک باارزش شما را سرقت کنند.

  • آیا قفل ترکیبی مفید است؟

قفل‌های ترکیبی مفید هستند، اما عین حال دارای معایبی نیز می‌باشند، که می تواند کارایی آن‌ها را محدود کند. فراموش کردن کد پین ممکن است افراد را دچارمشکل کند.

نتیجه نهایی

صنایع قفل گیرا به عنوان اولین تولید کننده قفل آویز و کتابی در ایران هستند که سال‌ها در این زمینه فعالیت دارد. قفل گیرا دارای مهندسین و کارشناسان زبده در طراحی و تولید قفل گیرا می‌باشند که از لحاظ کیفیت، طراحی قابل رقابت با نمونه های خارجی هستند. شما می‌توانید انواع قفل‌های کتابی و آویز را به صورت غیر حضوری از این فروشگاه قفل گیرا خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *