بلاگ

قفل برقی چیست؟

قفل برقی چیست؟

اشکال پیشرفته تکونولوژی راه خود را به خانه‌های ما باز کرده است. امروزه می‌توانیم از وسایل الکترونیکی برای قفل کردن دربها و امنیت بیشتر خانه‌هایمان استفاده کنیم. قفل برقی یکی از تجهیزات به روز می‌باشد که به درب‌های اتوماتیک پارکینگ اضافه شده‌اند تا امنیت بیشتری را داشته باشد. برای خرید قفل آویز و قفل کتابی و همچنین خرید قفل فرمان باکیفیت و اصل، به فروشگاه قفل گیرا مراجعه کنید.

  با درب‌های اتوماتیک هر کسی می‌توانست وارد خانه شود ولی با اضافه شدن قفل های برقی و ریموت دار فقط افرادی که ریموت دارند می‌تواند وارد ساختمان شوند و این کار باعث امنیت بالا برای هر خانواده می‌شود. اگر قصد خرید قفل را در بهترین قیمت و کیفیت دارید، فروشگاه قفل گیرا بهترین گزینه برای شما است.

انواع قفل برقی

همان‌طور که گفتیم از گذشته تا به امروز قفل‌ها از اهمیت بسیاری بر خوردار بودنند زیرا باعث امنیت و حفاظت از اشیاء گرانبها و محافظت از خانه‌های افراد می‌شود. در گذشته ازقفل زنجیری برای حفاظت از اموال و اشیاء خود استفاده می‌کردنند ولی با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی انواع و مدل‌های جدیدی مانند قفل‌های برقی تولید شد که این نوع قفل دارای انواع مختلفی می‌باشد: قبل از آن پیشنهاد می‌کنیم مقاله قفل کتابی چیست را مطالعه کنید.

  • قفل کلونی

قفل های کلونی دارای یک بدنه و زبانه می‌باشند که بدنه آن از گالوانیزه و زبانه از برنج ساخته شده است. قفل‌های کلونی ساخته کشور ایتالیا می‌باشد به دلیل این‌که خیلی محبوب همگان قرار نگرفت دیگر وارد کشور نمی‌شود و به گونه‌ای حذف شد. از مزیت‌های قفل کلونی به این می‌توان اشاره کرد که در صورت نصب این نوع قفل برقی دیگر درب باز نمی‌شد و در صورت تصادف یا برخورد از جای خود تکان نمی‌خورد.

  • قفل برقی زبانه دار

قفل های برقی زبانه‌دار در وسط درب نصب می‌شوند و از طریق یک ضامن در غلاف قرار می‌گیرند و درب را بسته نگه می‌دارند. این نوع قفل برقی هم ساخت کشور ایتالیا می‌باشد. از مزیت‌های این نوع قفل می‌توان به نصب سریع و آسان آن اشاره کرد و بر روی انواع درب ها نصب می‌شوند.

  • قفل کله گاوی یا لاک پشتی

قفل های برقی کله گاوی دارای روکش محافظ هستند که توسط یک کابل به مدار فرمان دستگاه وصل می‌شود. بدون نیاز به تنظیم و یا برنامه به صورت اتوماتیک کار می‌کند. این نوع قفل برقی محبوب همگان است. جنس قفل کله گاوی از گالوانیزه می‌باشد و دارای مقاومت بالایی است و به صورت روکش دار و بدون روکش قابل استفاده می‌باشند، به این نوع قفل‌ها قفل سیزا هم گفته می‌شود.

  • قفل مقابل برقی

این نوع قفل یکی از انواع قفل برقی است که بر روی اکثر درب‌های چوبی نصب می‌شود این نوع قفل یک زبانه سطح شیبدار را به زبانه درب وصل می‌کند که به راحتی درب به راحتی باز و بسته شود. لازم به ذکر است قفل مقابل برقی وابستگی به دستگیره قبل از خود را ندارد و بر روی چهار چوب درب‌های چپ گرد و راست گرد ضد سرقت، آلومینیومی، فلزی و چوبی نصب می‌شود. اگر دقت کنید می‌بینید که درب‌های خروج اضطراری هیچ کدام از بیرون قفلی ندارند دلیل آن این است عدم وجود محدودیت برای خروج هنگام خطر است قفل‌های مقابل برقی جهت نصب بر روی درب ضد حریق نصب می‌شود.

  • قفل برقی با هسته سیم پیچی

قفل‌های برقی با هسته سیم پیچی شبیه به قفل‌های معمولی هستند تنها تفاوت آن‌ها در وجود کابل برق در قفل برقی با هسته سیم پیچی است که باعث اتصال سیم برق به منبع تغذیه شده است این قفل برای درب های شیشه‌ای مناسب نیستند.

بیشتر بخوانید
نحوه باز کردن قفل گیر کرده

{ اگر علاقه‌مند به شناخت دیگر قفل های دنیا هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله آشنایی با انواع قفل درب چوبی را مطالعه کنید.}

انواع قفل برقی

مزایای قفل برقی

امروز همه چیز در حال پیشرفت و تکنولوژی است از تلفن همراه گرفته تا امنیت خانه‌ها و منازل همه در حال ارتقاء و پیشرفت هستند. استفاده از قفل‌های هوشمند برقی به جای قفل‌های ساده دارای مزیت‌هایی است که در این‌جا به چند نمونه از آن اشاره می‌کنیم:

  • امنیت بالا

یکی از مزیت‌های اصلی درب‌های قفل برقی امنیت بالا آن‌ها نسبت به قفل‌های معمولی است. قفل های برقی می‌توانند سه قفله شوند و همین‌طور از طریق آیفون درب باز شود و مجددا دوباره قفل درب سه قفله شود.

  • کنترل از راه دور

 قفل‌های برقی قابلیت کنترل از راه دور توسط ریموت و آیفون را دارند و دیگر نیازی نیست برای باز کردن درب پارکینگ درب حیاط تا آن‌جا بروید بلکه از طریق ریموت و یا آیفون می‌توانید درب حیاط را باز کنید.

  • نصب راحت و آسان

قفل‌های برقی به راحتی و بدون هیچ مهارت خاصی نصب می‌شوند و نصب این قفل‌ها آسان است و نیازی به تخصص خاصی ندارد.

{ پیشنهاد می‌کنیم قبل از خرید مقاله بهترین برند قفل در ایران را نیز مطالعه کنید.}

مزایای قفل برقی

معایب استفاده از قفل برقی

مانند خرید هر وسیله‌ای در منزل که دارای مزیت و معایبی است استفاده از قفل برقی دارای معایبی است:

  • وابستگی به قطع برق

یکی از معایب قفل برقی وابسته بودن آن‌ها به برق است که در صورت قطع برق قفل برقی کارایی و عملکرد خود را از دست می‌دهد.

  • قیمت و هزینه بالا
بیشتر بخوانید
آموزش نصب انواع قفل درب

قیمت و هزینه قفل‌های برقی نسبت به قفل‌های ساده و سنتی بالاتر است. زیرا این قفل‌ها از امکانات مجهز‌تر و پیشرفته‌تر از قفل های ساده تشکیل شده‌اند به همین علت که کارایی بالاتری دارند، قیمت آن‌ها هم نسبت به قفل‌های سنتی بیشتر است.

  • اختلال در عملکرد قفل برقی

از آن‌جایی که قفل‌های برقی قفل‌های نیمه هوشمند هستند هرگونه نوسانات برق باعث اختلال در عملکرد و کارایی قفل برقی می‌شود به دلیل بحث امنیتی در صورت این گونه مشکل قفل برقی کار نمی‌کند.

{ مراحل ساخت قفل چیست؟ برای خواندن ادامه مطلب روی لینک کلیک کنید.}

اهمیت استفاده از قفل برقی

قفل‌ها از اهمیت بالایی برخورد دارهستند زیرا باعث حفاظت از اموال و منازل شما  و باعث جلوگیری از سارقان به منازل یا محل کار شما می‌شوند. از این جهت در انتخاب قفل باید دقت کنید. بهترین و باکیفیت‌ترین قفل که متناسب با درب شما است را خریداری کنید. قفل‌ها ابزار یا وسیله ای نیستند که شما هر روز بخواهید آن را تعویض کنید معمولا شما زمانی قفل تهیه می‌کنید که خانه‌تان را بازسازی کرده باشید یا در حال ساخت خانه جدید برای خرید قفل برقی اقدام کنید در هر صورت باید در این مواقع حواستان باشد قفلی را انتخاب کنید که مناسب با درب ورودی منزل شما باشد.

سوال متداول

  • پرفروش ترین قفل‌ برقی در بازار کدام هستند؟

در اینجا به معرفی چند قفل برقی پرفروش می‌پردازیم:

  1. قفل برقی اکسیناژ: قفل برقی که جنس بدنه از فولاد و نحوه باز شدن قفل به صورت الکتریکی می‌باشد.
  2. قفل برقی تی اس ای: مدل بیرون باز شو و جنس بدنه از آهن می‌باشد و نحوه باز شدن کلید دار است.
  3. قفل برقی سیزا: جنس بدنه از فولاد و نحوه باز شدن کلید دار است.
  4. قفل برقی فایو استار مدل ایزو: جنس بدنه از آهن و نحوه باز شدن الکتریکی می‌باشد .
  • بهترین قفل برای درب حیاط کدام است؟
بیشتر بخوانید
جاقفلی چیست؟

بهترین قفل برای درب حیاط و پارکینگ استفاده از قفل‌های برقی است که کاربرد و کارایی بالایی دارند و نسبت به قفل‌های سنتی عملکرد بهتری ایجاد می‌کنند. قفل‌های کله گاوی و قفل برقی اتوماتیک بهترین گزینه برای درب حیاط و منزل می‌باشند. پیشنهاد می‌کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بهترین قفل درب حیاط ضد سرقت را نیز مطالعه کید.}

نتیجه نهایی

همان‌طور که در این مقاله بیان کردیم قفل‌ها از اهمیت بالایی برخوردار هستند، از گذشته تا به امروز بشر به دنبال یک راه حل برای حفظ امنیت از مال و وسایل گرانبهای خود بوده است با پیشرفت تکنولوژی قفل‌ها هم از لحاظ کاربرد، ظاهر و کیفیت ارتقا پیدا کرده‌اند، قفل‌های برقی هم نمونه‌ای از همان قفلهای ارتقا یافته می‌باشد.

صنایع قفل گیرا به عنوان اولین تولید کننده قفل آویز و کتابی توسط مرحوم فرج الله بهنام پور در سال 1337 تاسیس گردیده است که اولین کارخانه ساخت قفل‌های گیرا و کتابی در ایران می‌باشد. این شرکت با توجه به برندی که دارد و چهره به نام در ایران باکیفیت‌ترین و بهترین متریال برای تولید قفل‌های گیرا و کتابی خود استفاده می‌کند. می‌توانید با خیال راحت و آسوده از این برند قفل گیرا خریداری نمایید.

2 دیدگاه در “قفل برقی چیست؟

    1. sadaf estiri گفت:

      ممنون از دیدگاهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *