بلاگ, راهنمای قفل کتابی

چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟

چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟

گم کردن یا جا گذاشتن کلید یک اتفاقی است که شاید برای هر کسی تا به حال پیش آمده است. سؤالی که پیش می‌آید این است که آیا می‌شود قفل‌های کتابی را بدون داشتن کلید باز کرد یا خیر؟ در فضای مجازی شاید فیلم‌هایی را دیده باشید که روش‌های باز کردن قفل‌های کتابی را بدون داشتن کلید نشان می‌دهند. مثلاً بعضی از افراد قفل‌های کتابی را با سوزن، سنجاق قفلی باز می‌کنند. از گذشته تا به اکنون قفل‌های کتابی باعث امنیت خانه، مغازه بوده است. قفل‌ کتابی یکی از انواع قفل‌های سنتی می‌باشد که شما می‌توانی با مراجعه به قفل گیرا، انواع متنوعی از آن را مشاهده و خریداری کنید.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  •  قفل کتابی و نحوه باز کردن قفل کتابی
  • چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟
  • امنیت قفل کتابی
  •  آنچه از قفل کتابی باید بدانید.

باز کردن قفل کتابی چگونه است؟

قفل‌های کتابی یکی از انواع قفل‌ها می‌باشد که به صورت مستطیل یا مکعب شکل در بازار دیده می‌شوند. ساختار این قفل‌ها از سیلندر میله‌ای تشکیل شده است که با جابه جایی این سیلندر قفل باز و بسته می‌شود. بدنه قفل‌های کتابی فولادی یا برنجی می‌باشند و کلید‌های آن‌ها ساده، کامپیوتری است با وجود تولید قفل‌های جدید هنوز هم قفل‌های کتابی باعث ایمنی زیاد خانه، مغازه می‌شوند.

بیشتر بخوانید
آشنایی با انواع قفل‌ گاوصندوق

انواع مختلف قفل کلیدی در بازار وجود دارند که از نظر بدنه و نحوه باز کردن با هم تفاوت دارند. اغلب این نوع قفل‌ها با کلید‌های تخت باز می‌شوند که کپی کردن آن‌ها برای دزدان و سارقین کار سختی می‌باشد. یکی از مهمترین عوامل ایمنی این قفل‌ها محل قرار‌گیری ساچمه آن‌ها است. اگر علاقه مند به دانستن بیشتر راجب قفل های کتابی هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله قفل کتابی چیست را حتما مطالعه فرمایید.

چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟

هنگام جا گذاشتن کلید خود و یا محبوس شدن در خانه اولین و مطمئن‌ترین راهکار این است که با قفل ساز تماس بگیرید و در صورت امکان به شما کمک کند. گاهی اوقات تماس گرفتن با قفل ساز امکان‌پذیر نیست و یا شما زمان کافی برای رسیدن قفل ساز را ندارید. چند روش وجود دارد که می‌توانید سعی کنید قفل‌های کتابی را بدون داشتن کلید باز کنید.

چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که قفل‌های کتابی که اصل و معتبر هستند بدون کلید باز نمی‌شوند ولی اگر قفل‌های کتابی فیک استفاده کرده‌اید با ترفند‌هایی باز خواهد شد. روش‌های مختلفی مانند استفاده از سنجاق قفلی، سوزن، چکش، و غیره شاید در فضای مجازی دیده باشید که با استفاده این‌ها برای باز کردن قفل کتابی استفاده می‌کنند.

  • بازکردن قفل کتابی با پین:

هنگامی که با کمک آچار چکشی داخل مغزی قفل کتابی را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید، می‌توانید با استفاده از قلاب پین‌ها را یک به یک از جای خود خارج کنید و در مسیر شیار قرار دهید. با این روش می‌توان قفل کتابی را بدون داشتن کلید باز کرد.

  •  باز کردن قفل کتابی با روش چنگک کردن:

در این روش مانند روش با استفاده از پین باید آچار را وارد مغزی کرده و بچرخانیم و سپس با استفاده از چنگک بوگاتایی به مغزی وارد کرده که این کار باعث می‌شود پین‌ها از هم جدا شود و توپی چرخش را به راحتی پیدا کند. بعداً آچار را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و قفل را باز کنید.

بیشتر بخوانید
انواع قفل دوچرخه

امنیت قفل کتابی

تأثیر زیادی که در امنیت قفل کتابی وجود دارد جنس بدنه آن است که گفتیم از فولاد و برنج می‌باشد و طرز قرار گرفتن ساچمه‌ها است. اگر بدنه قفل کتابی ضعیف باشد با وارد کردن ضربه راحت می‌شکند و سارقین به راحتی می‌توانند دزدی کنند قفل‌های کتابی که معتبر نیستند بدنه بسیار ضعیفی دارند و نمی‌تواند از آن‌ها برای قفل کردن درب مغازه و ماشین خود استفاده کنید. ما در مقاله بهترین قفل کتابی ضد سرقت و ضد اسید، انواعی از قفل های کتابی را معرفی کرده ایم تا شما با تمام ویزگی های آن، مانند امنیت آشنا شوید.

امنیت قفل کتابی

آنچه از قفل کتابی باید بدانید:

  • بعضی از قفل‌های کتابی دندانه دار می‌باشند، قفل‌های دندانه دار برای جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز، از موانعی داخل قفل یا در مسیر کلید استفاده می‌کنند.
  • قفل‌های کتابی نصبشان آسان است.
  • اصطلاح قفل کتابی بر نحوه مکانیزم قفل کردن نیست بلکه به روش نصب آن می‌باشد.
  • برخی از قفل‌های کتابی هر دو مکانیسم قفل را ترکیب می‌کنند.
  • کل اجزای قفل کتابی بعد از این که نصب شدن قابل دیدن می‌باشند.

خریدی مطمئن از قفل گیرا

صنایع قفل گیرا با بیش از ۶۰ سال تجربه در صنعت قفل‌سازی با بهترین و با کیفیت‌ترین انواع قفل‌ها از جمله قفل کتابی را تولید می‌کنند. شما زمانی که از بهترین برند‌ها از جمله صنایع گیرا قفلی خریداری کنید چون جنس بدنه از فولاد می‌باشد سخت و محکم است و شکستن یا باز کردن آن توسط سنجاق قفلی و ابزار‌های این چنینی سخت یا امکان‌پذیر نمی‌باشد و اجازه به سارقین نمی‌دهند.

بیشتر بخوانید
قفل گیرا ساخت کجاست؟خرید+نقد و بررسی
بازگشت به لیست

2 دیدگاه در “چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *