بلاگ

10 روش در آوردن کلید شکسته از قفل چیست؟معرفی بهترین روش ها

10 روش در آوردن کلید شکسته از قفل

شکستن کلید در قفل می‌تواند استرس‌ زا و نگران‌کننده باشد، مخصوصاً شکسته شدن کلید درب ورودی شما را بسیار نگران می‌کند. ما در این مقاله 10 روش در آوردن کلید شکسته از قفل را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. زمانی که شما کلید اضافه دارید یا راهی برای بیرون آوردن کلید شکسته از قفل را دارید دیگر جایی برای نگرانی نیست. می‌توانید با چند ترفند خلاقانه کلید‌ های شکسته را از قفل بیرون بیاورید.

البته لازم به ذکر است که بدانید بیرون آوردن کلید شکسته از قفل در صورت عجله کردن یا اشتباه انجام دادن مشکلات و هزینه‌ های بیشتری را برای شما رقم خواهد زد پس سعی کنید در این مواقع خونسردی خود را حفظ کنید و در کمال آرامش یکی از این ترفند‌ هایی که بیان می‌شود را انجام دهید. شما می‌توانید با مراجعه به قفل گیرا، انواع متنوعی از قفل کتابی، قفل آویز، قفل روکشدار و قفل وسایل نقلیه را مشاهده و خریداری کنید.

10 روش در آوردن کلید شکسته از قفل:

در اینجا ما روش‌ های بیرون آوردن کلید در قفل شکسته را برایتان توضیح می‌دهیم شاید یک روزی به کارشما بیاید:

  •  از باقی مانده کلید شکسته استفاده نکنید.

خیلی از افراد زمانی که کلید شکسته در قفل گیر می‌کند این تصور را دارند با باقی مانده کلید می‌توانند کلید شکسته شده را از قفل بیرون بیاورند ولی این راه حل نه تنها به بیرون آوردن کلید شکسته شده در قفل کمک نمی‌کند بلکه ممکن است شما را به دردسر بیاندازد پس این راه حل درستی نمی‌باشد.

  • استفاده از انبردست یا موچین

اگر کلید شکسته شده در قفل به اندازه‌ای بیرون باشد که شما بتواند آن را با کمک انبردست یا در صورت در دسترس نبودن انبر دست با استفاده از موچین بیرون بکشید یک راه حل خوبی برای کمک به شما می‌باشد. با این حال هنگام انجام این کار مطمئن شوید که کلید را به آرامی از قفل بیرون می‌کشید شما می‌توانید با استفاده از انبردست دنباله کلید که در قفل گیر کرده است را بگیرید و در جهت عقربه‌های ساعت یا برعکس کلید را از قفل بیرون بکشید. زمانی که قسمت شکسته کلید به اندازه کافی بیرون نمی‌آید که با انبردست بتوان آن را گرفت به جای انبر دست می‌توان از موچین استفاده کرد. فقط باید حواستان به این نکته باشد که قطعه شکسته کلید را بیشتر به داخل فشار ندهید.

  • بیرون آوردن کلید شکسته از قفل با کمک گیره کاغذی

گیره‌ های کاغذی یکی از ابزار‌هایی می‌باشد که برای بیرون آوردن کلید‌ های شکسته به خوبی کار می‌کنند. زمانی که قطعه شکسته کلید خیلی کوچک نباشد و همین طور خیلی عمیق در قفل گیر نکرده باشند، بهترین ابزار برای بیرون آوردن کلید‌های شکسته از داخل قفل می‌باشند. گیره‌های کاغذی خیلی نازک بهتر به این کار کمک می‌کنند که کلید شکسته را عمیق‌تر بگیرید.

بیشتر بخوانید
قفل زبانه ای چیست؟

گیره کاغذی را زیر قسمت کلید شکسته قرار دهید و سپس آن را به قسمت پایین فشار دهید تا آن را در کلید قرار دهید و اگر فضای کافی وجود داشته باشد می‌توانید گیره کاغذی را در بالای محل کلید قرار دهید تا اولین برش را روی کلید بگیرد شاید این کار را باید چندین بار تکرار کنید تا به نتیجه برسید اما اگر به درستی انجام دهید به راحتی می‌توانید کلید را از قفل جدا کنید.

  • استفاده از چاقو برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل

اگر با روش استفاده از گیره کاغذی نتوانستید کلید شکسته را بیرون بیاورید و قدرت گرفتن قفل را نداشت شاید لازم است که از یک وسیله نوک تیزتر استفاده کنید. فلزی که برای اکثر کلید‌ها استفاده می‌شود نسبتاً نرم است و معمولاً نوک تیز یک چاقو کناره کلید را به خوبی سوراخ می‌کند تا آن را بیرون بیاورید برای استفاده از این روش باید قطعه شکسته کلید به لبه کلید نزدیک باشد اگر خیلی دور باشد نمی‌توانید چاقو را به آن برسانید.

در این روش ابتدا چاقو را بردارید و آن را کنار کلید فرو کنید برای ضربه زدن به کلید تا حدی نیرو وارد کنید و احتیاط کنید که چاقو به دستتان فرو نرود زمانی که چاقو در محل کلید قرار گرفت اهرمی را روی کلید اعمال کنید، اگر چاقو لیز خورد سعی کنید در جا‌های مختلف کلید از جمله قسمت پایین امتحان کنید با این کار می‌توانید کلید شکسته شده در قفل را بیرون بیاورید.

  • استفاده از قلاب ماهیگیری

یکی از ترفند‌های دیگر برای درآوردن کلید شکسته از قفل استفاده از قلاب ماهیگیری می‌باشد که البته این وسیله در منزل همه نیست ولی اگر کسی در منزل داشت می‌توان ازآن استفاده کند. برای استفاده از قلاب ماهیگیری باید قسمت شکسته کلید در داخل قفل عمیق فرو رفته باشد تا به خوبی این روش جواب دهد.

بیشتر بخوانید
قفل رمزی چیست؟معرفی انواع قفل رمزدار

ابتدا قلاب ماهیگیری را با استفاده از انبردست صاف کنید و سپس آن را در یک نقطه باز در محل کلید قرار دهید و خار را به صورت عمود (۹۰درجه) قرار دهید و سپس قلاب را به سمت کلید بچرخانید خاردر کلید فرو می‌رود و آن قدر آن را می‌گیرد که به آرامی می‌توانید کلید را بیرون بکشید.

  • در آوردن قفل شکسته با استفاده از تیغه اره مویی یا اره منبت کاری

پیدا کردن این ابزار‌ ها شاید کمی سخت باشد ولی با استفاده از اره منبت کاری و اره مویی هم می‌توان کلید شکسته را از قفل بیرون آورد. دندانه‌های ریز روی اره برقی روی دندانه‌های کلید شکسته قرار می‌گیرند و با کمی تلاش کلید بیرون می‌آید. اگر اره شما بزرگ باشد نمی‌توان از آن به درستی استفاده کرد با کمک انبر دست می‌توان کمی اره را کوتاه کرد تا بتوان به درستی این کار را انجام داد.

  • چسباندن کلید شکسته با استفاده از چسب قطره‌ای

اگر قطعه شکسته کلید داخل قفل به اندازه‌ای بیرون باشد می‌توان با کمک چسب قطره‌ای کلید را بیرون آورد. در این روش با استفاده از سوزن لحاف دوزی یا سیم نازک که نوک آن‌ها را می‌توان به چسب آغشته کرد، البته باید یک نکته را در نظر بگیرید که خیلی چسب قطره‌ای نزنید که سوزن یا سیم نازک هم به قفل بچسبد و برای شما دردسر ایجاد کند به گونه‌ای سوزن یا سیم آغشته به چسب قطره‌ای را داخل قفل بچرخانید که به کلید برخورد کند و به بدنه آن بچسبد که بتوان کلید را به بیرون هدایت کرد برای انجام این کار باید کمی صبور باشید که به نتیجه دلخواه خود برسد

بیشتر بخوانید
جاقفلی چیست؟

در آوردن قفل شکسته با استفاده از تیغه اره مویی یا اره منبت کاری

  • استفاده از دریل یا مته

یکی دیگر از روش‌های عالی برای بیرون آوردن کلید شکسته داخل قفل استفاده از دریل می‌باشد. فقط زمانی از این روش استفاده می‌کنید که قید قفل درب خود را به طور کامل‌زده باشید. با استفاده از مته کوچک و نازک سوراخی را در کنار قطعه کلید و نه قفل که در معرض دید باشد ایجاد کنید، هدف از انجام این کار این است که یک بخش کوچک را به سمت کلید سوراخ کنید که فضایی ایجاد شود که بتوان چیزی را چسباند و کلید را مانند یک کاغذ یا چاقو بیرون بکشید.

  • ضربه زدن به چارچوب قفل

ضربه زدن به چارچوب قفل یعنی بدنه اصلی که مغزی قفل در آن قرار دارد، به این صورت که چارچوب قفل را در بیاورید و قفل را در راستای نیروی جاذبه قرار دهید و چندین ضربه آرام به آن وارد کنید با این روش شاید بتوانید کلید شکسته را از قفل بیرون بیاورید بدون اینکه قفل را از دست بدهید.

  • استفاده از دو سیم لحیم برای درآوردن کلید شکسته داخل قفل

در این روش دو عدد سیم نازک را به گونه‌ای داخل قفل کنید که به دندانه‌های کلید شکسته گیر کند سیم‌ها را خیلی دور از کلید قرار ندهید که بتوان کلید را از قفل بیرون آورد. در ضمن می‌توانید به جای کشیدن کلید به سمت بیرون آرام آرام آن را خارج کنید به این صورت که با استفاده از همان دو سیم که به داخل قفل فرو برده‌اید، سپس مچ دستتان را به سمت داخل بچرخانید و همچنان کلید را به سمت خودتان هدایت کنید با این روش می‌توانید کلید شکسته را از قفل بیرون بیاورید.

  • کمک گرفتن از قفل ساز

بهترین و دهمین کاری که می‌توان برای در آوردن کلید شکسته از داخل قفل استفاده کنید، کمک گرفتن از قفل ساز حرفه‌ای می‌باشد. اگر تمامی این ترفند‌ها را انجام دادید و نتوانستید به تنهایی به نتیجه‌ای برسید کمک و راهنمایی‌های یک قفل ساز شاید بتواند به شما کمک کند که آرامش خود را حفظ کنید وهم کلید شکسته شده را از قفل بیرون بیاورید.

بیشتر بخوانید
چگونه قفل کتابی را بدون کلید باز کنیم؟

علت شکسته شدن کلید در قفل چیست؟

شکستن کلید در قفل می‌تواند یک تجربه اعصاب خرد کن و استرس‌ زا باشد خیلی از افراد هنوز هم برای باز کردن درب خانه، مغازه، کمد بیشترین استفاده را از کلید‌ها می‌کنند، شاید تجربه شکستن یا گم کردن کلید را یک بار امتحان کرده باشند. استفاده از قفل‌های هوشمند و الکتریکی که بدون کلید می‌باشند، نگران شما را بابت شکسته شدن کلید در قفل و یا گم کردن از بین می‌برند. اگر می‌خواهید اطلاع بیشتری از قفل های هوشمند داشته باشید به مقاله قفل هوشمند چیست مراجعه نمایید. ما در اینجا چند علت شکسته شدن کلید را بیان می‌کنیم:

  •  مواد سازنده کلید:

جنس خیلی از کلید‌ ها از نیکل ساخته شده است که این امرباعث خم شدن و شکسته شدن آن‌ها می‌شود.

  •  سابیده شدن:

قرار دادن و برداشتن مکرر کلید به مرور زمان برجستگی‌ها و دندانه‌های آن‌ها را فرسوده می‌کند و ساختار آن‌ها را ضعیف می‌کند.

  •  فشار آوردن بیش از حد:

فشار آوردن بیش از حد به کلید هنگام چرخاندن در قفل می‌تواند باعث شکسته شدن کلید در قفل شود.

  •  استفاده از قفل‌های نامناسب:

قرار گرفتن کلید درقفل نامناسب و بی‌کیفیت می‌تواند باعث خم شدن و شکستن آن شود، بهتر از قفل‌های مناسب و معتبر استفاده کنید.

سخن پایانی

صنایع قفل گیرا با بیش از ۶۰ سال تجربه در صنعت قفل‌ سازی با بهترین و با کیفیت‌ترین انواع قفل‌ها را تولید می‌کنند. شما زمانی که از بهترین برند‌ ها از جمله صنایع گیرا قفلی خریداری کنید چون جنس بدنه از فولاد می‌باشد سخت و محکم است و شکستن یا باز کردن آن توسط سنجاق قفلی و ابزار‌های این چنینی سخت یا امکان‌پذیر نمی‌باشد.

بیشتر بخوانید
راهنمای خرید قفل آویز گیرا+بهترین مدل ها+خرید با بهترین قیمت

1 دیدگاه در “10 روش در آوردن کلید شکسته از قفل چیست؟معرفی بهترین روش ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *