بلاگ, راهنمای قفل وسایل نقلیه

انواع قفل فرمان در بازار-بهترین قفل برای انواع خودرو ها

انواع قفل فرمان

قفل فرمان، وسیله‌ای امنیتی برای خودرو‌ها می‌باشد که می‌تواند از طریق قفل کردن فرمان و پدال، مانع از سرقت آن شود. این محصولات در مدل و طرح مختلفی به طراحی رسیده‌اند که کارایی متنوعی را نیز دارا هستند. برای اطلاع از انواع قفل های فرمان در بازار، کارایی و قیمت آن‌ها، در این مطلب با ما همراه باشید. همچنین برای مشاهده محصولات قفل وسایل نقلیه از سایت گیرا دیدن فرمایید.

مشخصات قفل فرمان

قفل فرمان، قفلی ایمن و ضد سرقت می‌باشد که فقط برای خودرو‌ها، طراحی شده است. این محصول با داشتن قطعه‌های خمیده روی بدنه اصلی، می‌تواند فرمان را کاملاً در اختیار قرار بگیرد و از حرکت آن، جلوگیری به عمل آورد.

این محصول از جنس فولاد ساخته شده است. بهترین برند‌های این محصول نیز از فلز برنج در قسمت‌هایی از بدنه قفل استفاده کرده‌اند که سبب شده است که قفل خاصیت ضد برش و ضد اسید داشته باشد. برای زیبایی بیشتر و استفاده راحت‌تر، روی بدنه اصلی این قفل، روکش پی وی سی استفاده می‌شود که روکش‌های موردنظر در تنوع رنگ بالایی هستند.

این محصول از بدنه‌ای با طول حدود پنجاه تا شصت سانتی‌متر به طراحی رسیده‌اند. این امر به خاطر پوشش قرار دادن قطر کلی فرمان می‌باشد. حتی برخی از مدل‌های قفل فرمان، به طور همزمان فرمان و پدال را نیز دربر می‌گیرند که برای این کار نیاز به بدنه‌ای بلند دارند.

بیشتر بخوانید
قفل کارتی چیست؟

انواع قفل فرمان در بازار

در بازار داخلی، انواع قفل فرمان در طرح، رنگ، متریال و کاربرد مختلفی مشاهده می‌شوند که هر یک می‌توانند فقط برای قفل کردن فرمان و عدم حرکت آن، کاربرد داشته باشند.

  • قفل فرمان تکی

این نوع قفل فرمان، فقط به فرمان متصل می‌شود و دندانه‌های طرحدار این قفل، فرمان را از دو سوی مختلف دربر می‌گیرد. نوع ساده این محصول، فقط برای جلوگیری از حرکت فرمان کاربرد دارد. دارای مغزی برنجی می‌باشد و از دو یا سه کلید ساده یا کامپیوتری برخوردار است.

  • قفل فرمان پدال

این نوع قفل، می‌تواند کاربرد دوسویه داشته باشد. بدین صورت که یک سری قفل، به صورت طراحی شده است که کاملاً حلقه فرمان را در بر می‌گیرد و سری دیگر آن به پدال وصل می‌شود. با بسته شدن قفل آن، طول بدنه ثابت می‌ماند و امکان تغییر دادن وضع آن برای باز کردن از فرمان یا پدال وجود ندارد. ضد برش و ضد سرقت می‌باشد و از دو یا سه عدد کلید برای باز و بسته شدن استفاده می‌کند.

انواع قفل های فرمان در بازار

بهترین نوع قفل فرمان

قفل فرمانی که تواند از چند جهت امکان حرکت فرمان را غیر ممکن سازد به عنوان بهترین نوع قفل فرمان شناخته می‌شود. بسیاری از برند‌ها، قفل فرمان تکی را معرفی می‌کنند، اما از نظر ساختاری، قفل فرمان و پدال، محصولی مناسب و ایمن برای خودرو‌ها می‌باشد که امکان سرقت را کمتر می‌سازد. البته عدم سرقت خودرو‌ها با استفاده از این نوع قفل‌ها، صد درصد نمی‌باشد اما می‌توان گفت که اطمینان بالایی را برای عدم سرقت خودرو در کنار استفاده از دزدگیر، فراهم می‌سازد.

بیشتر بخوانید
قفل شیشه سکوریت چیست؟

بهترین برند قفل فرمان

در ایران و خارج از ایران، کارخانجات تولید‌کننده انواع قفل‌های فلزی، تولید قفل فرمان را به عنوان یکی از محصولات مهم خود داده‌اند. بنابراین می‌توان این محصول را در برند‌های مطرح جهانی نیز خریداری نمود. در ایران قفل گیرا که یکی از پر آوازه‌ترین برند قفل فلزی ایرانی می‌باشد، در تولید انواع قفل فرمان فعالیت بسیار خوبی داشته است. ساختار مدرن و باکیفیت و متریال درجه یک و ضد برش انواع قفل فرمان‌های برند گیرا، مهمترین ملاک برای معرفی این برند برای خرید می‌باشد.

بهترین برند قفل فرمان

نحوه استفاده از قفل فرمان

قفل های فرمان، طبق طرح بدنه‌ای که دارا هستند، نحوه استفاده متفاوتی دارند. قفل فرمان‌های تکی، نسبت به اندازه قطر فرمان خودرو، دارای بدنه‌ای بلند می‌باشد که در هر سمت این بدنه، گیره‌های فلزی شاخی شکل با ضخامت مناسب و روکش پی وی سی قرار دارند. برای استفاده باید با کلید، قفل را باز کرد تا قسمت متحرک وسط بدنه، جمع شود. گیره‌ها از هر دو سو، حلقه فرمان را از داخل در بر می‌گیرند. سپس با بستن قفل، امکان تغییر حالت میله متحرک وجود ندارد.

قفل فرمان پدال نیز، دارای دو سری مجزا می‌باشد که روی یک بدنه تعبیه شده‌اند. در وسط طول بدنه این محصول، میله ضخیم متحرک قرار داده شده‌اند که حالت پله‌ای دارد. با باز کردن قفل، این میله به صورت پله‌ای حرکت می‌کند و می‌توان در این حالت، سری پدال را به پدال وصل کرد و سری فرمان را برای اتصال به فرمان، در داخل حلقه فرمان قرار داد. سپس با قفل کردن، میله متحرک، حرکت نمی‌کند و امکان چرخش فرمان و حرکت پدال میسر نمی‌شود.

بیشتر بخوانید
قفل برقی چیست؟

قیمت و خرید قفل فرمان

قفل فرمان، با توجه به مدل، برند، متریال ساخت و نوع طرح روکش، از هزینه ساخت متفاوتی برخوردار هستند. برخی از برند‌های معتبر با تعبیه مغزی قفل ساده، قیمت خرید بالایی را برای این نوع قفل ارائه می‌دهند که فقط به سبب معروفیت برند می‌باشد. اما برخی دیگر از برند‌های نوپا، با متریال قوی و ساختار مدرن، قفل فرمان ارزان قیمت‌تری را روانه بازار می‌نمایند.

به طور کلی نمی‌توان از روی قیمت محصول، کیفیت آن را حدس زد. قیمت خرید متفاوتی از این محصول در بازار مشاهده می‌شوند. بهتر است در هنگام خرید به جنس متریال، نوع مغزی محصول و همچنین ضمانت اصالت کالا توجه کنید تا خریدی مناسب را با قیمت مناسب داشته باشید.

خرید آنلاین قفل فرمان

این محصول در انواع مدل و برند، به صورت آنلاین و حضوری قابل تهیه می‌باشد. شما می‌توانید با مراجعه به مرکز فروش معتبر و اصیل انواع قفل‌های فلزی، مدل مناسبی از آن را تهیه نمایید. حتماً باید در هنگام خرید، از اصالت کالای خریداری شده، مطمئن شوید و محصولی را انتخاب کنید که مناسب با نوع خودروی شما باشد.

1 دیدگاه در “انواع قفل فرمان در بازار-بهترین قفل برای انواع خودرو ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *